کد خبر: ۹۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

اولین افطار بزرگ خیابانی در اردکان برگزار می‌شود

سنت برگزاری مراسم افطار خیابانی یکی از جلوه های زیبای ماه مبارک رمضان است که برای گرامیداشت روزه داران در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،سنت برگزاری مراسم افطار خیابانی یکی از جلوه های زیبای ماه مبارک رمضان است که برای گرامیداشت روزه داران در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. در همین راستا اولین اطعام  بزرگ خیابانی مردمی در شهر اردکان فارس برگزار می شود.

سید عبدالرحمن موسوی انور امام جمعه سپیدان  در تکمیل این خبر به خبرنگار ما گفت: مردم  شهرستان سپیدان برای اولین بار در کشورمان برای احیا این سنت حسنه اقدام به برگزاری این مراسم با کمک هیئات امنای مساجد، هیئات مذهبی، اتاق اصناف، بازاریان و خیرین می کنند. این برنامه  برای اولین بار در شهرستان سپیدان می باشد

امام جمعه سپیدان با اشاره به برگزاری اولین افطار ساده خیابانی گفت: برگزاری اولین افطار بزرگ عمومی ۱۵۰۰۰نفری در خیابان امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین حکمت‌های ماه مبارک رمضان و روزه داری تزکیه، تألیف قلوب، صله رحم و با خبر شدن از حال یکدیگر از این طریق است.

موسوی انور  تصریح کرد: سنت حسنه افطاری دادن سال‌هاست در کشور ما اجرا می‌شود اما متاسفانه چندصباحی است این سنت میان قشر مرفه جامعه رنگ و بوی تجملاتی به خود گرفته و با ریخت و پاش فراوان برگزار می‌شود.

امام جمعه سپیدان برگزاری اطعام بزرگ خیابانی را یک کار بزرگ فرهنگی و تربیتی خوانده و با بیان اینکه این اقدام یوم الشروعی برای سال های آینده است، افزود: توسعه صفات کمالی (صفت کرم و بخشش) کمک به هم نوع، به یاد فقرا بودن، نشستن فقیر و غنی بر سر یک سفره، انتقال ارزش ها به نسل های نوجوان و جوان،کفاره گناهان، پاکی و طهارت انسان از اثرات دنیوی و اخروی این اقدام فرهنگی تربیتی است.

وی خاطر نشان کرد: ان شاء الله این اقدام به عنوان یک سنت و فتح البابی برای سال های آینده در شب میلاد کریم اهلبیت علیه السلام است.

لازم به ذکر است زمان این مراسم فرهنگی و تربیتی متعاقبا در خبرهای آینده اعلام می گردد

نظرات بینندگان