کد خبر: ۹۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
فعالان دانشجویی شیراز در دیدار با آیت‌الله ایمانی مطرح کردند؛

رکود اقتصادی بلای جان استان فارس شده است/ وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی بررسی شود

جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی شیراز در دیداری صمیمانه با نماینده ولی فقیه در فارس دیدار و به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش شیرازه، جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی شیراز در دیداری صمیمانه با آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس دیدار و به ایراد سخنرانی پرداختند.

نگاه سیاسی به مناطق مایه تأسف است

محمد مهدی سعادت‌یار به عنوان نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز با ابراز تشکر از تمامی مسئولین اجرای برنامه گفت: یکی از خصوصیات دانشجویان شناخت محیط اطراف خود می‌باشد. این موضوع چه در سطح بین المللی و چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح استانی است.

دانشجوی فعال دانشگاه شیراز با اشاره به رکود اقتصاد در استان فارس گفت: موضوع اول بحث اقتصاد مقاومتی است و از ان جهت که کارخانه‌ها از رکن اصلی هستند باید به آنها به خوبی پرداخت اما متاسفانه با رویکرد فعلی مسئولین مسیر چشم انداز استان مناسب نیست و رویه غلط توجه به سرمایه‌های خارجی سبب از بین رفتن اقتصاد این استان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با نگاه ناصحیح مسئولین در بهترین حالت چیزی بهتر از این حالت نمی‌توان تصور کرد. استاندار در جلسه‌ای رسمی گفته است که این مسئله کشاورزی مسئله دست چندمی است در صورتی که کشاورزی یکی از اصول اولیه در کالاهای استراتژیک است.

سعادت‌یار با اشاره به ارتباطات نمایندگان شهرستان‌ها با برخی اشخاص سیاسی برای جذب بودجه گفت: نگاه سیاسی به مناطق مایه تأسف است چرا که هرچه به برخی از مسئولین نزدیکتر باشند نسبت به جذب بودجه موفق‌تر هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان ارزش آرمان‌ها و ایستادگی بر این ارزش‌ها ابراز داشت: ما از آرمان‌ها با صراحت کامل حمایت می‌کنیم اما آفتی که به چشم می‌خورد نگاه سیاست زده به آرمان‌ها و گره زدن آن به احزاب است. برخی نگاه حزبی را بر بقیه موارد ترجیح می‌دهند.

سعادت‌یار در ادامه افزود: فلسطین از ارمان ها انقلاب هست. برخی با روز قدس هم سلیقه‌ای برخورد می‌کنند. در بعضی از شهرستان‌ها برخی از مفاد قطع نامه‌ها را خط می‌زنند. که از نمونه همین مورد تغییر بیانیه پایانی روز قدس توسط برخی از فرماندارن است.

دانشجوی فعال دانشگاه شیراز با اشاره به فعالیت‌های سیاست زده در دانشگاه بیان داشت: حضور برخی از احزاب در دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که اقدامات احزاب و گاهی انتخابات آنها در دانشگاه رقم می‌خورد. باید با این موضوع که هدف آن سیاست زدگی دانشگاه است برخود شود.

وی در ادامه افزود: از دیگر مسائل حضور افراد فتنه گر در دانشگاه هستند به صورتی که حتی مسئولین نه تنها با آنها برخورد نمی‌کنند بلکه در معیت آنها نیز حضور دارند. باید به فرمایشات صریح مقام معظم رهبری توجه کرد. این گروه‌ها حتی گاهی به انتشار مطالب و عکس‌ها و.. این افراد هم اقدام می‌کنند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به آیت الله ایمانی گفت: فرزندان انقلابی شما پا به رکاب برای انجام آرمان‌ها و اصول انقلاب هستند. دانشجویان برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی هیچ تقیه‌ای در پیش نمی‌گیرند و جسم و جان خود را نیز فدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: از ظرفیت‌های دانشجویی برای گره گشایی مسائل جامعه و همچنین از این ظرفیت‌ها برای حضور در نماز جمعه و تبیین مسائل نیز استفاده باید کرد.

لزوم رسیدگی به مطالبات اجتماعی در نماز جمعه و اهمیت مردم محور بودن

فرهاد حسینی، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی و مجمع آرمان دانشجویی دانشگاه شیراز و آزاد شیراز در ادامه به ایراد سخنرانی پرداخت.

حسینی با اشاره به لزوم رسیدگی به مطالبات اجتماعی در نماز جمعه و اهمیت مردم محور بودن و آشنا کردن مردم با وقایع در نماز جمعه گفت: باید مردم از تعطیلی کارخانه‌ها در استان و مشکلات این استان اگاه شوند.

وی در ادامه افزود: مردم حق مطالبه خود در امور را دارند اما نه تنها شاهد بررسی این موارد نیستیم بلکه گاهی شاهد برخورد امنیتی با این موارد هم هستیم.

حسینی با اشاره به حاشیه نشین ها و مشکلات انها در سطح شیراز گفت:: تبلیغات حضرت عالی در انتخابات قبلی باعث ایجاد شبهه می‌شود.

نماینده مجمع عدالتخواه شیراز با بیان بی تدبیری مسئولین در بحث کشاورزی استان گفت: با بی تدبیری مسئولین آبیاری در مرحله اول مجاز اعلام شد اما در مرحله دوم مانع از این کار شدند که این بی تدبیری باعث خراب شدن محصولات کشاورزی در این مناطق شد. آن چیزی که نامشخص است چرا باید به بهانه صنعتی شدن بحث کشاورزی به فراموشی سپرده شود.

حسینی در بیان علل تضاد طبقاتی در شهر شیراز گفت: زمانی مسئولین می‌توانند به دغدغه مردم بپردازند که خود طعم استضعاف را کشیده باشند. حضور مسئولین در مناطق بالای شهر آیا به آنان کمک می‌کند که به مشکلات مردم توجه کنند که این فاصله‌ی طبقاتی از راه‌های استحاله انقلاب اسلامی است.

وی در پایان افزود: با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها که خود درامدهای زیادی از محل تراکم فروشی بدست آورنده‌اند می‌توان برای بیکاری این استان چاره‌ای اندیشید.

خرج قسمتی  از بودجه‌های فرهنگی شیراز به نفع مناطق محروم

در ادامه این مراسم هاشمی نماینده گروه‌های جهادی شیراز به ایراد سخنرانی پرداختند که متاسفانه به دلیل ایجاد ضعف  وی سخنرانی ایشان نا تمام ماند هر چند که آیت‌الله ایمانی در سخنان خود؛ از بررسی مسائل مطرح شده بر اساس یادداشت‌های ایشان پس از برنامه خبر دادند.

هاشمی با بیان توجه و تاکید مقام معظم رهبری به مسئله اردوهای جهادی گفت: اکنون باید گفت نماینده ولی فقیه در شیراز چه کمکی به اردوهای جهادی کرده است که این باید مورد مطالبه قرار گیرد که امیدورایم کمک‌هایی داشته باشید.

نماینده گروه‌های جهادی شیراز با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در راستان آموزش طلبه‌های استان افزود: طلاب و حوزه‌های علمیه در 90 حوزه هستند اما این طلاب کجا هستند و اثرات این وسعت کجاست که در برخی از مناطق روستایی در نزدیکی برخی شهرستان‌های دارای حوزه علمیه، حضور در نماز جماعت‌ها کم و در برخی موارد یک شخص با لباس شخصی و ناآگاه نسبت به مسائل دینی مسائلی از قبیل ازدواج، تلقین و چنین مسائلی را اجرا می‌کنند. چه کسی در آخرت جوابگوست.

هاشمی گفت: تقاضا داریم بخش عمده‌ای از بودجه‌های فرهنگی که به شیراز اختصاص داده می‌شود در مناطق محروم خرج شود.

وی در پایان افزود: اعتبار 15 میلیاردی وجود دارد که استاندار فارس وعده دادند که در اواخر نیمه اول به گروه‌های جهادی اختصاص داده شود اما این مورد محق نشد.

تشریح معضلات خوابگاه‌ها در دانشگاه‌ها

مهدی سلطانی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی، صنعتی و باهنر شیراز، سخنرانی خود از را با بیان معضلات خوابگاه‌ها در دانشگاه‌ها آغاز کرد.

وی با بیان معضلات دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه‌ها گفت: معضلات اجتماعی زندگی در خوابگاه‌ها با جمعیت زیاد و نظرات فرهنگ‌های مختلف رو به افزایش است.

وی در ادامه گفت: اخیراً شبهاتی در مورد دین اسلام و مسائلی پیرامون بحث وهابیت ایجاد شده است و با توجه به گستردگی این امر نیاز به همکاری بیشتری در این مورد است.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مصرف بیش از حد دخانیات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در دانشگاه‌ها و عدم برنامه فرهنگی را از معضلات دیگر این دانشجویان بر شمرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم حمایت از ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: این ازدواج‌ها بدون حمایت‌های مالی و معنوی به جایی نخواهد رسید که این خود نیازمند یک مرکز است تا به صورت هماهنگ این کار را انجام دهد.

سلطانی با اشاره به دخالت‌های برخی از مسئولین در انتخابات‌های دانشجویی و فشارها بر دانشجویان گفت: دخالت غیر قانونی مسئولین در مواردی که ارتباطی با آنها ندارد از دیگر معضلات دانشجویی است. این مورد مشخصاً در مورد انتخابات انجمن اسلامی رخ داده است. برخی با فشار بر هیئت نظارت بر این تشکل سعی در سدد خارج کردن کار از دست تشکل‌ها و واگذاری آینده ان به دست احزاب را دارند.

سلطانی در پایان گفت: دیدار با شما نباید، یکبار در سال و بدون نتیجه روشن باشد که باید در طول سال باشد تا بتواند نتیجه‌ای داشته باشد.

ابراز تأسف از حرکات پوپولیسیتی برخی نمایندگان در حادثه تصادف سربازان

حسین فرخ، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

وی با بیان دخالت برخی از مسئولین خارج از دانشگاه در مسائل دانشگاهی گفت: استانداری چه طور می‌تواند در این انتخابات دخالت کنند و با حضور و اعلام یک شخص و فشار بر مجموعه دانشجویی حریت دانشجویان را زیر سئوال ببرد. آیا این کار جز دوقطبی و تنش در دانشگاه خواهد بود.

فرخ با اشاره به حرکات پوپولیسیتی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حادثه تصادف سربازان ارتش گفت: ما برای آن در گذشتگان طلب مغفرت می کنیم اما همین نمایندگان چرا در سال 88 در قبال سربازان و برخورد فتنه گران با آنها ساکت بودند و هم اکنون با حضور در بیمارستان به این اقدام دست می‌زنند. آیا این سیاسی کاری نیست؟

وی در ادامه افزود: ما از نماینده‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فعالیت‌های زیادی نمی‌بینیم. هر چند در عرصه‌هایی فعالیت می‌کنند اما حد این مسائل کم است و باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

نماینده جامع اسلامی شیراز علوم پزشکی شیراز با بیان روزهای مهم منتهی به سال آینده و انتخابات پیش رو گفت: اعلام مواضع نمایندگان مقام معظم رهبری باید مناسب باشد و سریع و صریح باشد.

وی در ادامه گفت: بی حجابی و بی اخلاقی و بی عفتی همچنان در دانشگاه‌ها بیداد می‌کنند و سئوال اینجاست که مسئولین چرا برنامه‌ی خاصی در عرصه فرهنگ ندارند. پارک‌ها زمانی محل تبادل فرهنگی بود اما اکنون به شوی لباس و مسائل بی اخلاقی تبدیل شده است.

این دانشجو در پایان گفت: در صدا و سیما جای برنامه‌ ارزشی و اعتقادی کم شده است و باید این کمی و کاستی‌ها در این عرصه کمتر دیده شود.

این نشست به همت بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.

نظرات بینندگان