کد خبر: ۹۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی در جمع دانشجویان شیراز:

الگوی کشت جایگزین و مقاوم، راه نجات کشاورزی فارس/ وضعیت صنایع استان فارس تأسف‌بار است

تماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید در زمینه کشاورزی یک فکر اساسی و با برنامه‌ریزی جلو رفت، باید کشت جایگزین معرفی شود.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه استان فارس و امام جمعه شیراز، در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه سال 94 سال خوبی بود، گفت: در سال گذشته موفقیت جلسات مختلف با دانشگاهیان در عرصه گوناگون داشته‌ام که از نظرات و توجهات دوستان بهرمند شده‌ایم همچنین این جلسه نیز بر اساس سنت دیرینه‌ای که همه ساله در محضور دانشجویان داشته‌ایم، برگزار شده است، که پس از پایان اعلام نظارت دانشجویان نکات و نظرات انها به مسئولین ذی ربط ارجاع داده می‌شود.

جنبش دانشجویی از آغاز یک جنبش بسیار مقدس با هدف بلند و ارزشمند

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در ایران از آغاز یک جنبش بسیار مقدس با هدف بلند و ارزشمند بوده است، افزود: این جنبش از 16 آذر در مقابل بزرگ‌ترین قدرت استعماری جهان در یک سکوت و تاریکی و خفقانی که در جامعه آن زمان حاکم بوده است، شروع شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه بیان داشت: حرکتی عظیمی در دانشگاه آغاز شد و نتیجه آن تا به امروز به عنوان یک جنبش دانشجویی اصیل و دست نخورده باقی مانده است که این حالت را باید در تمام برنامه‌هایی که مربوط به دانشجویان است حفظ و نگهداری ‌کنیم.

جنبش دانشجویی و دانشجویان پیشرو و پیش برنده

آیت‌الله ایمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مبنی براینکه «جنبش دانشجویی و دانشجویان پیشرو و پیش برنده»، اظهار کرد: جامعه به این امر احتیاج دارد که دانشجویان جلودار حرکت باشند و جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق دهند، آنچه جامعه نیاز دارد از نظرت کمالات و ارزش‌های انسانی توسط دانشجویان تحقق پیدا می‌کنند.

وی با توجه به اینکه سن عظیمی از جامعه را دانشجویان هستند، تصریح کرد: با یک مرور اجمالی بر سخنان امام راحل (ره) دقت و تاکید ایشان را بر روی دانشگاه و دانشجویان داشته‌اند در حوزه‌ها کمتر را متوجه خواهید شد، تکرار دانشگاه و دانشجو در کلام امام به مراتب کمتر از حوزه و حوزویان نیست، که این به مراتب نقش سازنده امام بر دانشگاه و دانشجو را حاکی است.

امام جمعه شیراز، بیان داشت: انتظار می‌رود که این حالت پیشرو و پیش برنده جنبش‌های دانشجویی به عنوان یک جنبش اصیل اسلامی، انسانی با هدف بسیاربلند که در همه عرصه‌ها شاهد و آن را در برنامه‌های خود پیاده و اجرا کرد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه کسی که پبشرو وپبش برنده باشد باید به خود برسد، گفت: کسی که در مرحله بردن جامعه به جلو است باید توجه به خود و ویژگی‌های خود مخصوصاً در ماه مبارک رمضان نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئله‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی، صنعت و کشاورزی استان را خود مورد توجه قرار داده‌ایم، افزود: بعضی از مسئولین استان گلایه مند شدند که موضع نقد به دولت داره است، اما در واقع مشکل ما استان فارس است.

به راحتی نمی‌توان به مردم گفت کشاورزی نکنند

پدر معنوی استان فارس افزود: استان فارسی که 40 درصد از مردم آن به کشاورزی وابسته‌اند را نمی‌توان به راحتی گفت کشاورزی نکنند و یا کشت نداشته باشند، باید جهاد کشاورزی کشت جایگزین ارائه دهد و وظیفه اصلی خود را که جهاد و جهاد گونه عمل کردن است آن را در روستاها ارائه دهد.

باید کشت جایگزین معرفی شود و غیر از این راهی نیست

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه در مسئله گندم قبل از اقدام هیچ مسئولی خود ورود کرده‌ایم، اظهار داشت: باید در زمینه کشاورزی یک فکر اساسی شود و با برنامه ریزی جلو رفت، باید کشت جایگزین معرفی شود و غیر از این راهی نیست.

وی اظهار داشت: ازابتدا ورود خود به شیراز گفته‌ام افتخارنبوده است فارس در صف تولید اول گندم کشور با قیمت از دست دادن منابع آب باشیم، که متاسفانه باعث از دست دادن دشت‌های استان شده است.

وضعیت صنایع استان فارس تأسف بار است

نماینده ولی فقیه در استان فارس وضعیت صنایع استان فارس را تأسف بار دانست.

آیت‌الله ایمانی مسئله گردشگری در استان را بسیار قائل اهمیت دانست و افزود: تحولی در بحث اقتصادی استان را با کمک گردشگری می‌توان ایجاد کرد باید گردشگری بر اساس اصول عقاید علمی در عرصه‌های مختلف با برنامه ریزی به دور از شعار، کار و حرکت علمی در راستای دانش بنیان انجام داد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای اقتصاد استان ارائه خدمات فنی و مهندسی استان فارس را به خارج کشور که می‌تواند اگر حساب شده باشد در آمدی برای اقتصاد استان باشد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: طرح 90 برای فاصله شمال و جنوب شهر از اول مورد بحث بوده است در این مسائل همگام و هم صدا و همراه در خدمت همه عزیزان هستیم.

در مسئله نظام و خط قرمز براندازی نظام با کسی تعارف نداریم

آیت‌الله ایمانی فتنه 88 را مسئله براندازی نظام دانست و اضافه کرد: در این باب مقام معظم رهبری تکلیف و حجت را برای همه مشخص کرده است، به همه احترام خواهیم گذاشت اما در مسئله نظام و براندازی نظام با کسی تعارف نداره ایم.

سیاسی نیستم و سیاسی‌کاری بلد نیستم

وی ادامه داد: سیاسی نیستم و سیاسی کاری بلد نیستم بهتر است آرامش کشور را فدای این مسائل سیاسی نکنیم، در دانشگاه نیز در این مسئله پیش رو باید باشد نه در سیاسی کاری.

نماینده ولی فقیه با تاکید گفت: به شدت موافق برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه هستیم، باید از دو جناح همسنگ و هم افق با همکاری نهاد رهبری، معاونت فرهنگی بیایند تا با یک محور مشخصی اظهار نظر کنند.

آیت‌الله ایمانی در پایان سخنان خود گفت: شورای فرهنگ عمومی اعتباراتی ندارد و خود برای نیمه شبش محتاج است و اگر اعتباری داشته باشند نیز اطلاعی نداره ایم که کجاست.

در این دیدار که به همت بسیج دانشجویی استان فارس برگزارشد، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز به بیان نظرات و مطالبات خود پرداختند.

نظرات بینندگان