کد خبر: ۹۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۵

رویداد های پلیسی استان فارس

کشف يك تن ترياك در فارس، عشق رانندگی باعث اخاذی اینترنتی شد و پسر جوان مسبب برداشت هاي غير مجاز از حساب مادر بخشی از اخبار پلیسی امروز در استان فارس است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

کشف يك تن ترياك در فارس

سردار احمدعلي گودرزي فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان فسا در راستاي برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچيان موادمخدر، با برپايي تور ايست و بازرسي هنگام كنترل خودروهاي عبوري در اطراف آن شهرستان، به يك دستگاه وانت مزدا دوكابين مظنون شدند.

وي ادامه داد: زماني كه ماموران قصد متوقف كردن خودرو را داشتند،‌راننده بدون توجه به فرمان ايست ماموران، اقدام به فرار كرد كه پس از مسافتي تعقيب و گريز خودرو متوقف و در بازرسي از آن ۷۲۷ كيلوگرم ترياك كشف شد.

فرمانده انتظامي استان فارس افزود: در عمليات ديگري اين ماموران پس از آنكه به يك دستگاه پژو ۴۰۵ مظنون شدند، آن را متوقف و در بازرسي از خودرو 163 كيلو و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف كردند.

سردار گودرزي اظهار كرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان نيز پس از آنكه مطلع شدند يك باند قاچاق موادمخدر در حال انتقال يك محموله موادمخدر در جاده هاي فارس هستند، با استقرار در طول مسير تردد قاچاقچيان، خودرو وانت مزدا متعلق به آنان را كه حامل مواد بود و با يك دستگاه خودرو پژو 405 اسكورت مي شد را در اطراف شهرستان شيراز، مشاهده كردند.

وي گفت: با اقدام به موقع ماموران هر دو خودرو متوقف و در بازرسي از وانت مزدا ۱۳۷ کیلوگرم تریاک كشف و در اين رابطه سه قاچاقچي موادمخدر دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان اضافه كرد: در عمليات ديگري ماموران انتظامي شهرستان نی ریز با انجام اقدامات اطلاعاتي از حمل يك محموله موادمخدر از سيرجان به سمت داراب مطلع شدند و با استقرا در طول مسير قاچاقچان يك دستگاه خودرو سمند حامل مواد را كه توسط يك دستگاه خورد پژو ۴۰۵ اسكورت مي شد توقف و در بازرسي از خودرو سمند 38 كيلو و 500 گرم ترياك کشف و در اين رابطه چهار قاچاقچي موادمخدر را دستگير كردند.

سردار گودرزي گفت: در شهرستان آباده نيز ماموران انتظامي آن شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در اطراف آن شهرستان به یک دستگاه خودرو پیکان مشکوک و پس از متوقف خودرو، در بازرسي از آن نزديك به 10 كيلوگرم ترياك كشف و راننده را دستگير كردند.

عشق رانندگی باعث اخاذی اینترنتی شد

سرهنگ سيدموسي حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس، گفت: مردی میان سال پس از مراجعه به پلیس فتا و ارایه مرجوعه قضایی مدعی می شود که خود مسئول یکی از بخش های یک اداره دولتی در شیراز می باشد و شخصی با به دست آوردن اسناد و اطلاعات محرمانه کاری او به وسیله شبکه اجتماعی "واتس اپ" از وی اخاذی و تقاضای مبلغ 20 میلیون تومان كرده است.

وي ادامه داد: در اين رابطه پرونده تشكيل و با توجه به حساسیت موضوع، اين پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس اظهار كرد: شاکی در اظهارات خود با قاطعیت بیان می کند فرد اخاذ از همکارانش می باشد که با داشتن اطلاعات محرمانه کاری برای او ایجاد مزاحمت می کند.

حسيني افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی های فنی و تخصصی خود متهم را شناسایی وجهت تكمیل پرونده به این پلیس احضار کردند.

وي گفت: متهم این پرونده کسی نبود جز همسر شاکی که در ابتدا جرم خویش را انکار کرده و ابراز بی اطلاعی ازاین موضوع را می كرد، اما پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به بزه انتصابی خود اعتراف و گفت چند مدت بود که از شوهرم (شاکی) طلب خودرویی را می کردم اما با وجود این که از نظر مالی محدودیتی نداشت از خرید خودرو ممانعت می كرد و بخاطر عشق به رانندگی تصمیم گرفتم از طریقی دیگر خواسته خود را عملی کنم.

رئیس پلیس فتا فارس اضافه كرد: همسر شاكي براي عملي كردن نقشه خود زمانی که همسرش در خانه استراحت می کرده به سراغ کیف اداری اش رفته و از اسناد و مدارک محرمانه کاری او عکس مي گيرد و سپس شروع به تهديد براي اخاذي از او مي كند.

حسینی به کسانی که دچار اخاذ اینترنتی می شوند هشدار داد به هیچ عنوان نباید مبالغی را به این افراد پرداخت کرد و قربانیان می‌بایست هرچه سریعتر به پلیس فتا مراجعه کنند چرا که پرونده‌های پیشین نشان داده افرادی که وجهی را به سوء استفاده کنندگان پرداخت می‌کنند نه تنها مشکلشان حل نشده بلکه فرد اخاذ به دفعات درخواست مبلغ بالاتری می‌کند.

كشف محموله هاي كالاي قاچاق ميلياردی در فيروزآباد

سرهنگ حسين ارجمند مزيدي فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد، گفت: مأموران پليس مبارزه با كالاي قاچاق شهرستان فيروزآباد اقدام به كنترل و بازرسي از خودروهاي عبوري در جاده فيروزآباد به سمت شيراز كردند.

وي اظهار كرد: در اين راستا یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه اتوبوس كه حامل كالاي قاچاق بودند شناسايي و متوقف شدند.

فرمانده انتظامي فيروزآباد افزود: در بازرسي از اين خودروها 10 هزار و 647 ثوب انواع پوشاک و البسه، يك دستگاه ماشین لباسشویی، يك دستگاه ماشین ظرفشویی، يك دستگاه یخچال فریز، يك دستگاه کولرگازی اسپیلت فاقد مجوز قانوني و گمركي كشف شد.

سرهنگ ارجمند با اشاره به دستگيري 3 قاچاقچي كالا و معرفي آنهابه مراجع قضايي گفت: ارزش اين محموله هاي كشف شده 3 میلیارد و 600 ميليون ريال برآورد شده است.

کشف 274 هزار نخ سيگار قاچاق در داراب

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچيان مأموران ايستگاه قلاتويه شهرستان داراب هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه پژو 405 مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو 199هزار 760 نخ سيگار خارجي قاچاق كشف و يك قاچاقچي كالا را در اين رابطه دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي كردند.

رستمي تصريح كرد: همچنين اين ماموران در عمليات ديگري هنگام گشت زني در محور خاكي اطراف ايستگاه قلاتويه به يك دستگاه خودرو 405 و دو دستگاه موتورسيكلت مشكوك و پس از زير نظر قرار دادن آنها موفق شدند در بازرسي از محل دپوي كه سرنشينان اين وسايل نقليه به آن مكان عزيمت كردند، 74 هزار و 400 نخ سيگار خارجي قاچاق كشف كنند.

فرمانده انتظامي داراب ارزش ريالي اين مقدار كالاي دخاني مكشوفه را در 411 ميليون ريال اعلام كرده و گفت: قاچاق يکي از پديده هايي است که رواج آن در جوامع موجب نابودي بخش هاي اقتصادي مي شود، پس برخورد با اين پديده يک وظيفه همگاني است.

پسر جوان، مسبب برداشت هاي غير مجاز از حساب مادر

سرهنگ عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم، گفت: به دنبال مراجعه يکي از شهروندان و طرح شکايت مبني بر برداشت غيرمجاز مبلغ دو ميليون ريال از حساب بانکي اش، پرونده تشکيل و در دستور کار پليس فتا شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: در انجام بررسي هاي تخصصي مشخص شد مبالغ کسر شده، صرف خريد اينترنتي شارژ تلفن همراه شده که با پيگيري سرنخ هاي به دست آمده، متهم شناسايي و براي ارائه توضيحات به پليس فتا احضار شد.

فرمانده انتظامي جهرم ادامه داد: وي که پسر جواني بود، در اعترافات خود بيان کرد که اطلاعات کارت بانکي مادرش را در اختيار داشته و اقدام به خريدهاي اينترنتي و کارت شارژ مي كرده است.

انصاري به شهروندان توصيه كرد: به منظور پيشگيري از سوء استفاده افراد فرصت طلب، اطلاعات بانکي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و رمز کار ت هاي بانکي خود را نيز به صورت دوره اي تغيير دهند.

سارقان منزل در كازرون به آخر خط رسیدند

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، گفت: در پی سرقت های متعدد منزل در شهرستان كازرون، با توجه به اهمیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: با تحقیقات بعمل آمده، مشخص شد سرقت های مذکور توسط اشخاصی سابقه دار که به صورت باندی اقدام به سرقت منزل می نمایند، صورت مي گيرد.

فرمانده انتظامی کازرون اظهار كرد: در این راستا چند اکیپ به صورت محسوس و نا محسوس از پلیس آگاهی شهرستان در مناطق جرم خیز حوزه استحفاظی، حرکات و تردد سارقان سابقه دار و افراد مشکوک را زیر نظر گرفتند.

رزمجوئی بیان كرد: ماموران هنگام گشت زنی در یکی از خیابان های شهر کازرون به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک و آن را متوقف كردند و در تحقیقات انجام شده از دو سرنشين اين خودرو،‌ آنها به دو فقره سرقت منزل اقرار و با هماهنگی مقام قضائی از منزل آنها بازرسی که مقداری اموال مسروقه کشف شد.

وي با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضايي، به شهروندان توصيه کرد: جهت پيشگيري از بروز هرگونه سرقت از منازل در خصوص افزايش حفاظت فيزيکي منازل خود اقدام نمايند و به توصيه ها و هشدارهاي کارشناسان انتطامي توجه بيشتري نشان دهند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، بلافاصله موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسی 110اعلام کنند.

کشف انواع لوازم ارايشي وبهداشتي وموتور سيكلت قاچاق در رستم

سرهنگ محمد اسلامی گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سطح شهرستان رستم، ماموران این فرماندهی موفقشدنداتوبوس حامل انواع لوازم ارايشي وبهداشتي ويك دستگاه موتور سيكلت قاچاق فاقد هرگونه مجوز قانوني وگمركي را شناسايي و توقيف كنند.

وي تصريح کرد: با اجراي طرح هاي مختلف و افزايش کنترل ها تعداد يك هزار و 500 عدد انواع لوازم آرايشي وبهداشتي و يك دستگاه موتور سيكلت خارجي، فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد.

اسلامی با اشاره به اينکه ارزش اين کشفيات بالغ بر 400 میلیون ریال برآورد شده است گفت: در اين راستا اتوبوس توقيف و سه نفر متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

موتورسیکلت قاچاق مخل نظم امنیت عمومی در ممسنی متوقف شد

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی، گفت: ماموران انتظامي شهرستان ممسنی مطلع شدند فردي با يك دستگاه موتورسيكلت سنگين غيرمجاز در سطح شهر تردد دارد كه صداي بلند موتورسيكلت وي، براي شهروندان ايجاد مزاحمت مي كند.

وي ادامه داد: توقيف اين موتورسيكلت در دستور كار مامورن قرار گرفت و ماموران کلانتری 11 شهری با استقرار در طول مسيرهاي تردد اين موتورسيكلت آن را مشاهده و متوقف كردند.

فرمانده انتظامي ممسنی با بيان اينكه ارزش اين موتورسيكلت غيرمجاز بود 250 ميليون ريال مي باشد، گفت: موتورسيكلت توقيفي به پاركينگ منتقل شد.

عبادی‌نژاد گفت: راكب اين موتورسيكلت نيز دستگير و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

دستگيري سارق با 4 فقره سرقت موتورسيكلت در قيرو کارزين

سرهنگ حسين مهدوي نژاد فرمانده انتظامي شهرستان قيرو کارزين، گفت: در پي چند فقره سرقت موتورسيكلت در برخي از نقاط شهرستان، شناسايي و دستگيري عوامل سرقت به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

مهدوی نژاد با اشاره به اينكه ماموران پليس آگاهي با استفاده از شگردهاي پليسي موفق به شناسائي سارق موتورسيكلت شدند، افزود: ماموران در عملياتي غافلگيرانه موفق به دستگيري وي در حين خروج از منزل پدريش با يك دستگاه خودرو شدند.

وی اظهار كرد: متهم 30 ساله پس از دستگيري و انتقال به مقر پليس آگاهي به 4 فقره سرقت موتورسيكلت اقرار كرد که صحنه‌هاي سرقت بازسازي و شكات نيز شناسايي شدند.

فرمانده انتظامي قيرو کارزين با اشاره به اينكه متهم پس از تشكيل پرونده تحويل مقام قضائي شد، از موتورسيكلت‌سواران و دارندگان خودروهاي شخصي درخواست كرد: به منظور جلوگيري از بروز موارد مشابه وسايل نقليه خود را به تجهيزات ايمني و بازدارنده مجهز كنند.

نظرات بینندگان