کد خبر: ۹۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
تجهیزات اطفای حریق کامل شد؛

اختصاص۳ بالگرد و یک هواپیمای آب پاش به فارس

بعد ازآتش سوزی‌های متعدد و وسیعی که از اول سال تاکنون در استان فارس رخ داد هم اکنون سه بالگرد و یک هواپیمای آب پاش به این استان اختصاص یافت.
به گزارش شیرازه به نقل ازمهر، طی هفته های گذشته آتش سوزی های گسترده ای استان فارس را با خود درگیر کرده بود که بزرگترین آن اتش سوزی جنگل‌های پاسارگاد بود.

فقدان تجهیزات مناسب اطفای حریق، عدم ساماندهی نیروها به ویژه نیروهای مردمی ازجمله ضعفهایی بود که در تمام این آتش سوزی ها به چشم می خورد.

بعد از این حوادث بود که استانداری فارس مبادرت به برگزاری جلسات بررسی نقاط ضعف و قوت مدیریت این حریق‌ها کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس در این خصوص گفت: این جلسات به صورت مستمر با حضور سازمان‌های متولی این عرصه ها برگزار شد.

حسن فیاض پور ادامه داد: در این جلسات مقرر شد که نکاتی مانند ساماندهی نیروهای مردمی و همچنین ایجاد تیمهای عملیاتی متخصص هر ارگان مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین سه فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آب پاش برای مشارکت در عملیات خاموش کردن آتش سوزی ها به این استان اختصاص یافته است.

حسن فیاض پور افزود: به دنبال این تصمیم اعضای هیات دولت، تاکنون سه فروند بالگرد که دو فروند مربوط به ارتش و یک فروند مربوط به هلال احمر است  و یک فروند هواپیمای آب پاش در استان فارس مستقر شده است.

وی افزود: این طرح ها هم اکنون به نتایج موفقیت آمیزی رسیده به طوریکه حریق‌های اخیر استان از دو الی سه هکتار تجاوز نکرده و به خوبی مدیریت شد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص آتش سوزی جنگلها بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ مورد آتش‌سوزی در مناطق مختلف استان فارس رخ داده است.

فیاض‌پور افزود: بیشتر آتش‌سوزی‌ها در سطح ۵ تا ۱۰ هکتار مهار شده است و امسال بزرگترین آتش سوزی در منطقه پاسارگارد با ۹۰۰ هکتار بود.

وی علت بیشتر آتش‌سوزی‌ها را سهل‌انگاری مردم، گردشگران، عشایر و چوپان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: بلند بودن علوفه‌های خشک و ورزش شدید باد از دیگر عوامل گسترش حریق است.

نظرات بینندگان