کد خبر: ۹۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
مدیر آبفای شهری اقلید خبر داد؛

تولید 200 لیتر بر ثانیه آب شرب در اقلید

مدیر آبفای شهری اقلید از تولید 200 لیتر بر ثانیه آب شرب، شبکه آب‌رسانی 172 هزار متری و وجود 18 هزار مشترک آب شهری خبر داد.
به گزارش شیرازه، سید رسول سجادی ظهر امروز در دیدار نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با کارکنان آبفای شهری اقلید که با حضور رئیس اداره آبفای شهر سده در سالن اجتماعات اداره آبفای شهری برگزار شد به بیان گزارش عملکرد دوساله این اداره پرداخت و اظهار داشت: تولید و استحصال آب شرب و بهداشتی و دفع خدمات بهداشتی فاضلاب دو وظیفه اصلی آبفاست.

وی به وجود 18 هزار مشترک آب و 8 هزار فاضلاب در اقلید اشاره و عنوان کرد: تفاوت عملکردی آبفا با سایر ادارات خدمات‌رسان این است که این اداره علاوه‌بر تولید آب، توزیع آن را نیز به عهده دارد.

سجادی با بیان اینکه منابع تولید آب در اقلید، چاه‌هایی در چهار نقطه این شهر است از فعال بودن و بهره‌برداری از سه چاه در حال حاضر و وجود چهار ایستگاه پمپاژ آب‌رسانی خبر داد و گفت: با رشد چهار درصدی طی دو سال گذشته ظرفیت تولید آب در اقلید به 200 لیتر در ثانیه رسیده است.

وی به طول 95 کیلومتری شبکه فاضلاب و کل شبکه 172 هزار متری آب‌رسانی اقلید اشاره کرد و عنوان داشت: با توجه به اختلاف ارتفاع 220 متری ابتدا و پایان شهر اقلید از یکدیگر و وجود منابع آبی در انتهای شهر، آب موردنیاز مردم برای انتقال به تمام مناطق شهری در سه مرحله پمپاژ و بین شهروندان توزیع می‌شود.

مدیر آبفای شهری اقلید در بخش دیگر سخنان خود از امور مربوط به بهره‌برداری آب در این شهر سخن گفت و بیان کرد: استحصال آب در دو سال گذشته با 9 درصد رشد به حدود 8 میلیون مترمکعب رسید.

وی همچنین از انجام 312 مورد آزمایش میکروبی آب، 62 مورد آزمایش میکروبی فاضلاب، 4 هزار و 300 تست کلر و پی‌اچ و توسعه 11 هزار متری شبکه خبر داد و تهیه نقشه آب‌رسانی شبکه آب و فاضلاب شهر، تثبیت حرایم چاه‌ها به‌وسیله احداث خاک‌ریز و کانال و نصب تابلو ورودی جاده دسترسی و... را از دیگر عملکردهای اداره آبفا در این بخش عنوان کرد.

سجادی با تأکید بر لزوم اصلاح شبکه آب‌رسانی اقلید، اجرای این طرح را لازمه جلوگیری از هدررفت بخش عظیمی آب و برابر با خلق منابع جدید دانست و خاطرنشان کرد: اداره آبفا با توجه به خشک‌سالی و نیاز جدی مردم به آب، پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای اقدامات مؤثر در تأمین آب موردنیاز شهروندان را کرده و در خدمتگزاری به آنان همیشه آماده است اما امکان دارد وقوع برخی اتفاقات پیش‌بینی‌نشده موجب بروز مشکلاتی شود که نیاز به همراهی مسؤولان و صبوری و همراهی مردم در رفع این مسائل است.

مدیر آبفای شهری اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به روند افزایش جمعیت و نیز کاهش آبدهی چاه‌ها بر لزوم مساعدت مسؤولان برای حفر و تجهیز و بهره‌برداری از سه حلقه چاه آب شرب از منطقه بصیران، اصلاح شبکه آب‌رسانی، انتقال آب از سد ملاصدرا تأکید کرد و تأمین اعتبار در توسعه شبکه فاضلاب و احداث مدول دوم تصفیه‌خانه را خواستار شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس
برچسب ها: آبفای اقلید ، آب شرب
نظرات بینندگان