کد خبر: ۹۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
صبح امروز در شیراز؛

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد

آيين بزرگداشت روز خبرنگار، پیش از ظهر امروز با حضور نماينده محترم ولي فقيه در فارس و سردار گزني جانشين سپاه فجر فارس با همت سازمان بسیج رسانه سپاه فجر در محل دفتر امام جمعه شيراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه، آيين بزرگداشت روز خبرنگار، پیش از ظهر امروز ۱۷ مرداد، با حضور نماينده محترم ولي فقيه در فارس و سردار گزني جانشين سپاه فجر فارس به همت سازمان بسیج رسانه سپاه فجر در محل دفتر امام جمعه شيراز برگزار شد.

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگار گفت: در همه مناطق توانمند، آسیب‌هایی هم وجود دارد و یا آسیب‌ها و نقطه ضعف‌هایی را ایجاد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در شناسایی آسیب‌ها و درمان آن‌ها و راه برون رفت از مشکلات در همه مسائل اعم از اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، امنیتی و سایر مسائل، وظیفه‌ای بر عهده صاحبان تریبون است.

وی با اشاره به مواردی که رسانه باید به آن توجه کند تصریح کرد: باید ببینیم چه راه حلی وجود دارد که سرمایه گذاران در جای درست سرمایه گذاری کنند و ثروت‌هایشان از دلالی خارج و به مسیر تولید هدایت کنند همچنین پدیده‌ای که باید برای آن راه حل مناسب پیدا کرد پدیده کم آبی است.

نماینده ولی فقیه در فارس بابیان اهمیت و ارزش رسانه گفت: زمانی که می‌خواستند ارکان جامعه را بیان کنند می‌گفتند جامعه دارای چهار رکن است؛ قوه مجریه، مقننه ، قضاییه و مطبوعات و امروز هم رسانه حرف اول را می‌زند، آن روز روزنامه بود و امروز رسانه در یک فضای گسترده نقش خود را ایفا می‌کند که این نشان می‌دهد حضور در این عرصه به چه میزان برای انسان مسئولیت آور است.

نماینده ولی فقیه استان فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفرشان به استان فارس، یادآور شد: ایشان در سفرشان به استان، بارها در سخنانشان به نیروی انسانی حاضر در استان اشاره کردند تا مسئولان بدانند که این استان چه چشمه جوشانی از نیروی انسانی دارد و در برنامه ریزی‌ها از این نیرو استفاده شود .

وظیفه‌ رسانه‌ها پیگیری مطالبات رهبری با توجه به عنصرهای روشنگری، شفافیت، سرعت و دقت است

سردار گزنی جانشين سپاه فجر فارس، دیگر سخنران این مراسم گفت: خبر نگار در رسانه نباید از حق گویی و حق طلبی دست بردارد و نباید از حق محوری خارج شود.

وی بابیان اینکه بعضی مواقع مواردی در رسانه گفته می‌شود که بر اساس این سه محور نیست تصریح کرد: ما نگاهمان یک نگاه حق محوری است با رویکرد حق طلبی و حق گویی اگر ما رعایت بکنیم که الحمدالله در رسانه‌های ما معمولاً رعایت می‌شود.

جانشين سپاه فجر فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خط قرمز نظام، ولایت و اسلام است افزود: متأسفانه برخی رسانه‌ها از خط قرمز نظام عبور می‌کنند و اینجاست که فرق بین هم سو و غیر هم سو مشخص می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه‌ رسانه‌ها پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب با توجه به عنصرهای روشنگری، شفافیت، سرعت و دقت است.

شایان ذکر است، در ابتدای این مراسم تعدادی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به بیان نقطه نظرات و مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها پرداختند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از موزعین و فروشندگان نشریات و خبرنگاران با اهداء لوح؛ تقدیر شد.

نظرات بینندگان