کد خبر: ۹۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

اختصاص 138 میلیون تومان بودجه برای نشر آثار دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: امسال 138 میلیون تومان بودجه برای نشر آثار دفاع مقدس در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش شیرازه، سردار خداداد ابراهیمی  اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتشار کتاب‌ در این زمینه است که شامل جمع‌آوری مستندات و منابع پیرامون دفاع مقدس، رزمندگان و خانواده آن‌ها است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 26 کتاب را به چاپ رسانده‌ایم و تا پایان سال به یاری خداوند 38 کتاب دیگر را به چاپ خواهیم رساند.

این مسؤول اضافه کرد: هنوز فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور ما گسترش نیافته است و برای ترویج این مهم بسترهایی مانند مدرسه، دانشگاه و سربازخانه‌ها پیش روی ما است که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: مقام معُظم رهبری روی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کشورمان تأکید ویژه‌ای دارند و خود ایشان نیز از کتاب‌خوان‌های بزرگ کشورمان محسوب می‌شوند ازاین‌رو معتقدیم کتاب منجی بشر است و برای ترویج این فرهنگ تلاش دوچندان می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: کتاب چراغ راه انسان و امیددهنده اوست و انسان را از جهل خود آگاه می‌سازد و درنتیجه چنین انسانی تواضع را پیشه عمل خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: انسان کتاب‌خوان متواضع، قدرشناس و خدمت‌گزار مردم می‌شود و ارزش اسلام، ولایت، شهدا و تمدن ایران را بهتر می‌فهمد و امیدواریم روزی برسد که مردم کشورمان مطالعه را جز فعالیت‌های روزانه خود قرار دهند.

این مسؤول بیان داشت: ما برای بالا بردن کیفیت کتاب‌های دفاع مقدس در دو بُعد عمل کرده‌ایم ابتدا کمک گرفتن از متخصصان دانشگاهی و ادبیات پایداری و دوم برای تطابق هرچه بیشتر زندگی‌نامه‌های آن عزیزان با زندگی واقعی آنان از خانواده‌هایشان کمک گرفته‌ایم.

ابراهیمی ادامه داد: در سال جاری 138 میلیون تومان بودجه برای نشر آثار دفاع مقدس در نظر گرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم به موضوعاتی که درگذشته کمتر به آن پرداخته‌ شده است مانند نقش زنان و عشایر در دفاع مقدس، دایرة‌المعارف و شعر دفاع مقدس توجه بیشتری کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: با برپایی جلسه‌های نقد و بررسی کتاب‌های انتشاریافته دفاع مقدس سعی کرده‌ایم کیفیت کتاب‌هایمان را بالاتر ببریم و از بازخورد مخاطبان استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب سلاح جنگ نرم است و ما را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه می‌کند و در جهانی که بر پایه علم استوار شده است باید به جوانان پاسخ علمی داد و برای دست‌یابی به این مهم راهی جز نشر و چاپ کتاب‌های مفید نداریم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان