کد خبر: ۱۶۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس مطرح کرد:

اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه بزرگداشت شهدا در فارس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه امسال یک هفته را به‌منظور بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید در سطح استان نام‌گذاری کرده‌ایم از اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه طی این ایام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز ۱۶ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینکه ۲۲ اسفندماه مصادف با چهل و چهارمین سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام راحل است، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با یک فرمان ۱۰ ماده‌ای دستور تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند و در آن خواستار رسیدگی به مسائل فرهنگی، معیشتی، اشتغال، حقوق، آموزش، درمان و موضوعات و مباحث مرتبط با خانواده شهدا و ایثارگران شدند.

وی با بیان اینکه آن زمان هنوز جنگ شروع نشده بود و امام(ره) درخواست رسیدگی به مسائل خانواده شهدای انقلاب داشتند، افزود: زمانی که جنگ تحمیلی شد غالب شهدای ما مربوط به دوران دفاع مقدس شدند که امروز بنیاد شهید در سراسر کشور متکفل امور ۲۳۰ هزار شهید است که در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیتی، دفاع از مرزها، کرونا، دفاع از حرم و... به شهادت رسیدند.

بیانی در ادامه با تصریح اینکه به‌مناسبت فرا رسیدن روز شهید و سالروز تشکیل بنیاد شهید برنامه‌های مختلفی اجرا خواهند شد، گفت: برای نخستین بار در سطح کشور بزرگداشت شهدا را تحت عنوان هفته بزرگداشت برنامه‌ریزی کردیم که در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه تدارک دیده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با یادآوری اینکه هر روز این هفته به یک نام نام‌گذاری شده است که محور برنامه‌ریزی‌های آن روز خواهد بود، گفت: طی این هفته قریب به ۵۰۰ برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز ۱۶ اسفندماه به نام «شهدا، رسالت انقلابی، بصیرت و مقاومت» نام‌گذاری شده است، افزود: در این روز برنامه نشست خبری با اصحاب رسانه و نشست‌های بصیرتی با شعار این عمار و دشمن‌شناسی در بنیادهای شهید سراسر استان برگزار خواهد شد.

بیانی عنوان روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه را «شهدا امامزادگان عشق» اعلام کرد و گفت: در این روز برنامه‌هایی مثل مثل کاشت ۱۵ هزار نهال به یاد ۱۵ هزار شهید فارس برگزاری جشن تکلیف فرزندان شهدا و ایثارگران و کارکنان بنیاد، اجرای تئاتر خیابانی در چندین نقطه شهری از جمله گلزار شهدا شیراز و برپایی نمایشگاه کتاب در گلزار شهدای شیراز برگزار خواهد شد.

به گفته وی روز جمعه، ۱۸ اسفندماه به نام «شهدا، انتظار، ولایت‌مداری» نامگذاری شده است و در این روز برنامه‌هایی نظیر سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، ویزیت رایگان، مسابقات ورزشی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی خانوادگی، برپایی میز خدمت بنیاد شهید در نماز جمعه سراسر استان، مسابقات دومیدانی، ویلچررانی، پرتاب توپ بسکتبال، مسابقات کشتی یادواره شهید حسین خالص حقیقی با حضور ۳۰۰ کشتی‌گیر در شهر زرقان، برگزاری مسابقات والیبال نشسته جانبازان با حضور ۱۲ تیم در سعادت شهر برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با ذکر این نکته که در طول این هفته هر روز میز خدمت بنیاد شهید در سراسر استان برپا می‌شود، گفت: برای اولین بار در کشور، میز مشاوره قضایی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سراسر استان طی این هفته برگزار خواهد شد.

بیانی بیان کرد: روز شنبه، ۱۹ اسفندماه به نام «شهدا، وحدت و انسجام ملی، خدمت به مردم» نامگذاری شده است که و در آن روز همایش رابطان ایثارگران دستگاه‌ها و تجلیل از خیران ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه، ۲۰ اسفندماه به نام روز «شهدا، امید و خودباوری و کسب علم و معرفت» نامگذاری شده است، برنامه‌های این روز برگزاری یادواره روز شهید در مدارس شاهد متوسطه دوم توسط دانش‌آموزان، برگزاری شب شعر توسط انجمن شاعران در حافظیه، تجلیل از نویسندگان، شاعران و فعالان رسانه در حوزه ایثار و شهادت، برگزاری اردوهای بانوان و... اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان کرد: روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه به نام روز «شهدا، سبک زندگی، تحکیم بنیان خانواده» نام‌گذاری شده است که در آن تجلیل از منتخبان جایزه ملی ایثار، برگزاری مسابقه عمومی دلنوشته‌ای به شهدا، پویش کتاب‌خوانی به صورت خانوادگی با محوریت کتاب خودسازی به سبک شهدا، برگزاری اردوهای بانوان، اردوهای همسران شهدای فارس،‌ اردوهای جانبازان قطع عضو به همراه خانواده و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مدت دو روز انجام خواهد شد.

بیانی اظهار کرد:‌ روز سه‌شنبه، ۲۲ اسفندماه نیز به نام «شهدا، عبودیت،‌ اخلاص و معنویت» نام‌گذاری شده است که هم‌زمان با فرا رسیدن نخستین روز ماه مبارک رمضان است و در آن برنامه‌هایی مثل نواختن زنگ شهید در مدارس، رزمایش سلام شهید (دیدار با ۴ هزار خانواده شهدا)، دیدار کارکنان بنیاد شهید با نماینده ولی فقیه در استان، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا، رونمایی تصویر شهید از دیوارنگاره مرکزی شیراز، برگزاری محفل انس با قرآن در گلزار شهدا و حسینیه‌های شهید با عنوان اولین افطار با شهدا، تلاوت یک جزء قرآن کریم به یاد شهدا در مساجد و حسینیه‌ها در سراسر استان، تجلیل از خانواده شهدای کارمند ادارات، توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی شامل تقویم سال ۱۴۰۳ با طرح شهدا و بسته وصیت‌نامه شهدا در نمایشگاه کتاب و رونمایی از برنامه راوی شو، موشن‌گرافی شهدا، مستندهای شهدا شاخص و کتاب‌های منتشر شده اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان