کد خبر: ۹۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

پیکارهای کریکت بانوان کشور در شیراز برگزار می شود

پیکارهای کریکت قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی هفتم شهریور 95 در ورزشگاه 22 بهمن شیراز برگزار می شود.
به گزارش شیرازه این پیکارها به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت و نفرات برتر آن در رقابت های بین المللی که به میزبانی کشور یونان برگزار می شود شرکت خواهند کرد.
ورزشکاران کرمان، اصفهان، بوشهر، لرستان، خراسان، تهران، کرمانشاه، فارس و سیستان و بلوچستان در این رقابت ها حضور خواهند داشت.
مسابقات کریکت بین المللی جام کورکو یونان بیست و هفتم شهریور آغاز می شود .
کریکت یک ورزش تیمی با چوب دستی و توپ است که در زمین چمن بیضی شکل و با حضور 11 بازیکن از هر تیم برگزار می شود.
ابتدا یک تیم به عنوان شروع ضربه با توپ انتحاب می شود و در سوی دیگر میدان هم تیم مدافع بازی می کند، با هر ضربه ای که تیم مهاجم می زند در همان زمان هم یک بازیکن مهاجم باسرعت به سمت تیم مدافع می رود تا آنها را دور زده و به طرف تیم خود باز گردد و تیم مدافع هم سعی می کند با گرفتن سریع توپ به بازیکن مهاجم ضربه بزند تا آنها نتوانند امتیاز بگیرند.
این بازی در دو گیم بر گزار می شود و تیم ها جای خود را عوض می کنند.
این رشته ابتدا از پاکستان شروع شد و به تدریج 100 کشور جهان به این رقابت ها اضافه شدند.
این رشته که در ایران جزو بازی های بومی محلی است در گذشته های دور در چند استان کشور به ویژه استان های شمالی و خراسان برگزار می شد.
این بازی سنتی در شهرستان استهبان از توابع استان فارس پیشینه کهن دارد و چند نفر این بازی را که به حلال و حرام شهرت داشته با یک چوب نسبتا ضخیم و توپ های ساخته شده از پارچه برگزار می کردند و چندی بعد توپ های تنیس خاکی جای آن را گرفت و هم اینک این بازی زیر نظر فدراسیون بازی های بومی محلی با حضور چند استان برگزار می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کریکت ، بانوان ، تیم ملی ، شیراز
نظرات بینندگان