کد خبر: ۹۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

انجمن خیر شهرساز در مرودشت راه اندازی شد

شهردار مرودشت بیان داشت: به عنوان اولین شهر استان فارس، انجمن خیر شهرساز مرودشت را راه اندازی کردیم و این امر، گام مهمی در زمینه کارهای فرهنگی خیر شهرساز در مرودشت می باشد.
به گزارش شیرازه، شهردار مرودشت با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی بیان داشت: نقش رسانه در آگاهی بخشی به سطوح مختلف جامعه همانند سوپاپ اطمینانی برای مسئولان است و نقش رسانه می تواند گام موثری برای مسئولان باشد که با شفاف سازی و دقت نظر در انجام وظایف و رعایت حق مردم کمترین خدشه ای به بیت المال وارد نشود.

سیدمنصور جعفری افزود: شهرداری در سطح روابط عمومی جوابگوی ظرفیت فرهنگی و موقعیت سوق الجیشی شهرستان در سطح استان و کشور نبود و به همین منظور سطح کارهای فرهنگی شهرداری را از روابط عمومی به معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ارتقا دادیم.

نشست خبری شهرداری و شورای شهر مرودشت

جعفری بیان داشت: خبرنگاران به عنوان مشاوران افتخاری می توانند به ما مشورت داده و نقشه راه را ارائه نمایند تا در زمینه خدمات فرهنگی بتوانیم عملکردی بهتر داشته باشیم.

وی افزود: به واسطه برخی تحریم های خصمانه، عرصه برای مردم شهرستان تنگ شده است و شهرداری هم متاثر از این وضعیت اقتصادی مردم، شرایط خاصی را سپری کند اما با توجه به تعامل شهرداری و شورای شهر، در حال حاضر شهرداری مرودشت یکی از شهرداری های موفق استان فارس است که در خصوص کارهای عمرانی و حقوق پرسنل عقب نمانده است.

وی افزود: در این مدتی که شهردار مرودشت هستم، همه خبرنگاران همراهی کردند و همه متن هایی هم که تاکنون منتشر شده است منصفانه بوده و انتظار داریم در این فرصت باقی مانده نیز شهرداری و شورای شهر را همراهی کنند تا بتوانیم شهری در خور مردم مرودشت داشته باشیم و انتظاراتی که مردم و مسئولان استان از ما دارند را عملیاتی نماییم.

وی اظهار داشت: با پیگیری های محمد حق پرست خبرنگار صدا و سیما در مرودشت، یک باب ساختمان برای دفتر خبر صدا و سیما اختصاص داده شد و باید اعتراف کنیم که تاکنون نتوانستیم جایگاه خود را در سطح استان با توجه به ظرفیت هایمان احصاء کنیم و بخشی از آن به مسئولان برمی گردد و بخشی نیز به خبرنگاران برمی گردد که نتوانسته اند شهر را به خوبی معرفی نمایند.

وی بیان داشت: به عنوان اولین شهر استان فارس، انجمن خیر شهرساز مرودشت را راه اندازی کردیم و این امر، گام مهمی در زمینه کارهای فرهنگی خیر شهرساز در مرودشت می باشد. 

جعفری اذعان داشت: کتاب اصول شهروندی با تفاهم نامه ای که بین شهرداری و آموزش پرورش مرودشت صورت گرفته است در یک پروسه 15 الی 20 ساله در مدارس تدریس می شود. این کتاب حاوی نکات آموزنده اجتماعی و شهرنشینی مورد نیاز شهروندان است و به عنوان یک جریان فرهنگی بزرگ بعد از سه کلان شهر شیراز، تهران و مشهد، در مرودشت به عنوان چهارمین شهر کشور اجرایی می شود. این کتاب در مرحله پایانی نگارش می باشد و با انتشار 4500 کتاب کل شهرستان را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی اذعان داشت: در شهر مرودشت بیشتر درآمدها از ساخت و سازها تامین می شود و از ابتدای سال جاری آمار پرونده های ساختمانی کمتر از 30 مورد بوده است ولی ما با بهره گیری از تمام توان کارکنان شهرداری و تعامل سازنده با شورای شهر، عملکرد مثبتی داشته ایم و تاکنون نسبت به زمان بودجه شهرداری صددرصد تحقق یافته است و بودجه را متمم خواهیم زد که در این شرایط بد اقتصادی از انجام خدمات باز نمانیم.

وی بیان داشت: کسانی که می خواهند برای انتخابات شورای اسلامی شهر ورود کنند، در نقدها و ارائه برنامه هایشان، خدماتی را که در شهرداری به مردم ارائه می شود به چالش نکشند.

رییس شورای اسلامی شهر مرودشت در این آیین بیان داشت: در شهرستان های کوچک حلقه های اصحاب رسانه بسیار محدود است و مشقت هایی که اصحاب رسانه در شهرهای کوچک متحمل می شوند در شهرهای بزرگ بدین شکل وجود ندارد.

نادر امیدوار افزود: خبرنگاران مرودشت با سلیقه خود و علاقه شخصی و اتکا به استعدادهای خود به این عرصه ورود می کنند و این مسئولیت سنگین اجتماعی  را به دوش می کشند و بایستی از علاقه و استعدهایشان اسفاده شود و به آنها کمک شود که بتوانند رشد کنند و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند.

نادر امیدوار رییس شورای اسلامی مرودشت

وی افزود: ارتباط اصحاب رسانه با شورای شهر در اوایل شورای چهارم کم رنگ شده بود و با ورود ما این مشکل حل شد و همواره درب شورای شهر به روی خبرنگاران مرودشت باز بوده است.

وی خبرنگاران و شورای شهر را پل ارتباطی مردم و مسئولان دانست و عنوان کرد: خبرنگاران باید تقوا را پیشه کنند و با رعایت بی طرفی که ذات اصلی خبرنگاری است، خبرها را بدون تغییر، تحریف و بدون کم و کاست منتشر نمایند.

رییس مرکز فنی و حرفه ای مرودشت افزود: اگر به خبرنگاران انگیزه لازم داد نشود، در شهرهای کوچک بعد از مدتی به واسطه سنگینی و ناامنی شغل شان کناره گیری می کنند و انتظار داریم در شهرستان مرودشت با همکاری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مساعدت و همراهی فرماندار و سایر روسای ادارات شاهد کناره گیری خبرنگاران نباشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در این نشست خبری بیان داشت: امروزه در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی خبرنگاران زبان گویای مردم و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.

حمزه علیزاده بیان داشت: قلم خبرنگار باید به سمت و سویی حرکت کند که منافع مردم دیده شود و نباید در راستای منافع یک حزب یا نهاد خاص باشد.

علیزاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت

علیزاده اظهار داشت: بعد از شیراز بهترین و بیشترین خبرنگاران را شهر مرودشت دارد و به همت همین خبرنگاران، خانه مطبوعات شکل گرفته است و این نهاد باید محلی برای اتحاد و اتفاق نظر خبرنگاران باشد و خبرنگاران در آن اهداف صنفی خودشان را دنبال کرده و اختلافات را کنار بگذارند.

وی بیان داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت می تواند قسمتی از زمین تالار مهر را به منظور ساخت خانه مطبوعات در اختیار شهرداری و شورای شهر قرار دهد.

وی اظهار داشت: نقدهای مطبوعات باید منصفانه باشد و با آبروی افراد بازی نکنند. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت هم چندین مرتبه توسط نشریات شهرستان نقد شد و ما هم بیانیه منتشر کردیم.


حبرنگاران مرودشت
حبرنگاران مرودشت
نشست خبری شهرداری و شورای شهر مرودشت در روز خبرنگار
نشست خبری شهرداری و شورای شهر مرودشت در روز خبرنگار
نشست خبری شهرداری و شورای شهر مرودشت در روز خبرنگار
نشست خبری شهرداری و شورای شهر مرودشت در روز خبرنگار
محمد حق پرست خبرنگار صدا و سیمای فارس در مرودشت

منبع: مرودشت نا

نظرات بینندگان