کد خبر: ۹۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

روح عدالت را قربانی ظاهر خشک قوانین نکنید

در دیاری که رهبر فرزانه و عالی‌قدرش سال‌هاست فریاد اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل سر می‌دهند، بر دستان کارگرانی که سربازان خط مقدم اقتصاد درون‌زای پویا هستند، دستبند می‌زنند و تهدیدشان می‌کنند به حبس و بازداشت!
به گزارش شیرازه، عدالت غایت آرمان‌های بشری است، اما اجرای صرف قانون هرگز نمی‌تواند به معنای عدالت باشد، چراکه قوانین به‌ویژه آن دسته که منبع الهی نداشته و ساخته ذهن بشر است به‌تنهایی نمی‌توانند زمینه‌ساز برقراری عدالت باشند، بنابراین لازم است اجرای قوانین با چاشنی اخلاق و انصاف و حق‌مداری همراه شده تا زمینه استقرار کامل عدل فراهم آید، همان‌گونه که هدف از ظهور ولی‌عصر (عج) نیز همین است.

با کمال تأسف شاهدیم که درباره قشر مستضعف کارگران کاشی حافظ، عدالت فقط و فقط به شکل اجرای خشک و بی‌روح قانون جاری می‌شود، تا آنجا که کارفرمایی ناصالح، حق و حقوق کارگران را به تاراج می‌برد، سفره معیشت آنان را با تعطیلی کارخانه، جمع می‌کند و در جواب اعتراض کارگران برای باقی ماندن حجم ناچیزی از محصول در کارخانه، جهت امیدواری کارگر به آنکه حداقل، حقوق معوق خویش را از فروش آن محصولات از طریق مراجعه صالحه و نه کارفرما دریافت نماید، با جواب خشک قانون یعنی دستبند آهنین و سرد مواجه می‌شود!

عجبا! در دیاری که رهبر فرزانه و عالی‌قدرش سال‌هاست فریاد اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل سر می‌دهند، بر دستان کارگرانی که سربازان خط مقدم اقتصاد درون‌زای پویا هستند، دستبند می‌زنند و تهدیدشان می‌کنند به حبس و بازداشت!

و جالب‌تر آنکه مبنای تهدید علیه کارگر، شکایت شخصی است که از قبل تجارت با کاشی حافظ، میلیاردها ثروت اندوخته و در جریان این روابط تجاری حتی در مقاطعی به علت تأخیر در تأدیه وجوه، کار به طرح دعوی در مراجع قضایی کشیده است، اما اینک با وسوسه‌های کارفرما، نان در خون کارگر میزند!

مجریان و ضابطان محترم قانون، آگاه باشید که کارگر هیچ راهی جز آنچه در حال حاضر انجام می‌دهد، برای احقاق حق خویش ندارد! چراکه ماه‌ها است فریاد تظلم سر داده اما هیچ پاسخی نگرفته است!

پس خواهشمندیم روح عدالت را قربانی ظاهر خشک قوانین نکنید.

منبع: زرقونیا

نظرات بینندگان