کد خبر: ۹۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه برداری؛

کیانوش رستمی اولین طلای المپیک را کسب کرد

کیانوش رستمی با مهار وزنه 217 کیلوگرمی، مدال طلای دسته ۸۵ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را بدست آورد.
به گزارش شیرازه در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2016 ریو و در روز هفتم این بازی‌ها کیانوش رستمی نخستین نماینده کاروان 5 نفره وزنه‌برداری کشورمان از ساعت 2:30 بامداد امروز (شنبه، 23 مرداد) روی تخته المپیک رفت و با 10 وزنه‌بردار از کشورهای چین، قزاقستان، فرانسه، قطر، بلاروس (2 نفر)، کوبا، اوکراین، ارمنستان و رومانی به رقابت پرداخت که در پایان به عنوان قهرمانی و مدال طلای المپیک رسید.

حرکت یک‌ضرب

کیانوش رستمی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه 174 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه 179 کیلوگرمی شد تا اولی‌اش در این حرکت مسجل شود. وی برای حرکت سوم وزنه 182 کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه نشد تا با همان وزنه 179 کیلوگرم به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.


کیانوش رستمی اولین طلای المپیک را صید کرد


حرکت دوضرب

اولین انتخاب کیانوش برای دو ضرب با رکورد المپیک برابری می کرد. برای آخرین بار وزنه 215 کیلوگرمی را پیروس دیماس یونانی در سیدنی زده بود و این رکورد اولین وزنه دو ضرب بود. کیانوش در اولین تلاش با نظر داوران مجبور شد بدون اینکه وزنه را بالا سر ببرد از روی سینه به زمین بیاندازد. او در دومین تلاش با سختی نه چندان زیادی 215 را مهار کرد اما حریف چینی و قزاق 217 را مهار کردند، در رقابتی باورنکردنی. رکورد المپیک برای دو ضرب زن ها مهم نبود و تنها رقابت بین این 3 اوج گرفته بود. کیانوش در بین هیجان، استرس و دعای حاضرین دلاوری کرد و وزنه 217 را بالای سر برد تا اولین طلا در نیمه شب شنبه برای ایران به دست بیاید.

کیانوش رستمی اولین طلای المپیک را صید کرد

کیانوش رستمی اولین طلای المپیک را کسب کرد


این نمایش فوق العاده کیانوش اولین مدال ایران در ریو، اولین طلای ایران در ریو، شکست رکورد دو ضرب پیروس دیماس یونانی در المپیک سیدنی با 215 کیلوگرم و شکست رکورد مجموع آندری ریباکو بلاروس به اندازه 2 کیلوگرم را هم به همراه داشت.


کیانوش رستمی اولین طلای المپیک را صید کرد 





نظرات بینندگان