کد خبر: ۹۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

در زمینه معرفی قرآن به جهان،عقب هستیم

رئیس ستاد اقامه نماز کشور و مدرس قرآن گفت: کتاب آسمانی مسلمانان به تمام نیازهای زندگی انسان ها پاسخ می دهد اما در زمینه معرفی قرآن به مردم جهان عقب هستیم.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دیشب در همایش «وظیفه ما نسبت به قرآن»در شیراز بیان کرد: امروز می بینیم که انجیل به دو هزار زبان اما قرآن به 50 زبان دنیا ترجمه شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه امروز در بسیاری از مناطق کشور از جمله روستاها با کمبود روحانی مواجه هستیم که این شایسته یک کشور اسلامی نیست زیرا ما امروز باید اسلام شناس و متخصصان دینی مجتهد و متبحر را به کشورهای دیگر اعزام کنیم.

**کارهای خیر با تمسک به قرآن
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: فضای انجام کار خیر در جامعه ما زیاد است و هر کس برای انجام کارهای خیر باید از شهر، روستا و محله خود شروع کند که در این زمینه تاسی به قرآن یکی از راه های مناسب است.
وی با بیان اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است افزود: اگر افرادی در فامیل هر یک از ما وجود دارد که در فقر است نباید دیگران اولویت صدقه دادن ها باشند و در این شرایط صدقه دادن به غریبه ها ارزش ندارد.
حجت الاسلام قرائتی گفت: کارهای خیر با رویکرد مذهبی باید در مناطق محروم کشور به دلیل مستعد بودن در وجود فسادهای مختلف بیشتر انجام شود به طوری که باید در این مناطق مسجد، دارالقرآن و حوزه علمیه بیشتر ساخته و فعال شود.

** کارهای خیر و ازدواج جوانان
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به عدم تاخیر انداختن کارهای خیر اظهارداشت: اگر زمان ازدواج جوانان است نباید این مهم را با بهانه هایی مانند درس به تاخیر انداخته شود بلکه کار خیر باید در کوتاه ترین زمان انجام شود زیرا شیطان در کمین است.
وی اضافه کرد: سن ازدواج دختران باید پایین بیاید و از فضای دانشگاهی به فضای دبیرستان بیاید زیرا طبق غریزه انسانی دختران از سن 13 سالگی آماده ازدواج هستند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در مسئله ازدواج باید مسایل مبنایی را در نظر بگیریم و با آداب و رسوم خودمان بررسی کنیم که متاسفانه به دلیل الگوگیری از سبک زندگی غربی سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته است.
حجت الاسلام قرائتی عنوان داشت: متاسفانه امروز برخی به دنبال کپی کردن از زندگی غرب هستند و با این روش آمار طلاق در کشور ما پایین نمی آید و در آداب و رسومی که خودمان درست کرده ایم درمانده شده ایم که در این زمینه کار برخی از مردم ما مانند بت پرستان است که با دست خودمان بت می تراشیم و از آن توقع انجام کارهای بزرگ داریم.
او با بیان اینکه با مسئله ازدواج باید برخورد آسان صورت گیرد که این روند مورد تاکید قرآن است گفت: ازدواج جوانان یکی ازمسایل مهم امروز جامعه ماست که باید بسیار مورد توجه همگان قرار گیرد.
حجت الاسلام قرائتی افزود: به گفته قرآن هر کس که ازدواج را آسان بگیرد از صالحان است لذا هر کس امکانات داشته باشد باید در این زمینه فعالیت کند.
نظرات بینندگان