کد خبر: ۹۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه موقت شیراز:

حقوق‌های نجومی مدیران، ضربه‌ای به پیكره انقلاب بود

امام‌جمعه موقت شیراز مسئله حقوق‌های نجومی مدیران را ضربه‌ای به انقلاب اسلامی بعد از فتنه ۸۸ برشمرد و گفت: خوب است كه مسئولان ما رهبرشان را الگوی خود قرار دهند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام‌جمعه موقت شیراز، در مراسم سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی‌مان كه در شیراز برگزار شد، خطاب به مدیرانی كه حقوق‌های نجومی دریافت می‌كنند، گفت: كسانی كه ۶۰ میلیون حقوق دریافت می‌كنند آیا خجالت نمی‌كشند كه هنوز جانبازان و آزادگان ما مشكل مالی دارند؟ ما در جامعه ایثارگران خود هنوز مشكل اشتغال داریم و این پول‌ها را بیاورند برای چنین جوامعی خرج كنند.

وی با بیان اینكه مسئولان با تقوا و عفت ریاست، خدمت كنند، گفت: ۱۲ هزار یورو حق مأموریت در فیش حقوقی یك مسئول نوشته‌اند كه مردم باید در مقابل چنین مسئله‌ای بایستند چنان‌که مقام معظم رهبری نیز دو بار درباره این حقوق‌های نجومی تذكر دادند و اكنون مسئولان امنیتی در حال پیگیری هستند.

امام‌جمعه موقت شیراز مسئله حقوق‌های نجومی مدیران را ضربه‌ای به انقلاب اسلامی بعد از فتنه ۸۸ برشمرد و گفت: هنوز دو فرزند رهبر معظم انقلاب ما در تهران در خانه‌های استیجاری زندگی می‌كنند و خوب است كه مسئولان ما الگوی خود را رهبرشان قرار دهند و این مسائل است كه دل جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا را به درد آورده است.

وی بر لزوم رسیدگی به موقع دولت به این مسائل تأكید كرد و گفت: البته رئیس جمهور نیز گفته است كه باید به این مسئله رسیدگی شود و طبق تأكیدات رهبر معظم انقلاب این لكه ننگ را باید پاك كرد و دولت هم باید این نگرانی‌ها را در اولویت قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی اردكانی در ادامه با بیان اینكه آزادگان ما در ۲۶ سال پیش با عزت، مقاومت و كرامت نفس وارد كشور شدند، گفت: تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی را سه گروه بسیار خوب نوشتند و این مسئله ماندگار است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این افتخارآفرینی‌ها را تكرار كند.

وی افزود: در شرایطی كه عده‌ای به دنبال پست و مقام و ثروت‌اندوزی بودند، افرادی وارد صحنه شدند كه الگوی آن‌ها امام حسین(ع) چه در شهادت، چه در جانبازی و چه در اسارت بود و این برگ درخشان تاریخ انقلاب اسلامی را این سه گروه ورق زدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی اردكانی، نخستین گروه را شهدا برشمرد و گفت: تمام عزت، عظمت و شوكت امروز ما همه مرهون خون شهداست و كسی حق ندارد بگوید كه من فلان كار را كردم.

امام‌جمعه موقت شیراز به دستگیری اخیر اعضای داعش در كرمانشاه اشاره كرد و گفت: علت این قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران چیست كه بعد از گذشت ۳۷ سال از عمر پربركتش همچنان پر اقتدار مانده و هر روز جوانان رشیدی برای دفاع از كیان این نظام تلاش می‌كنند.

وی با بیان اینكه این جوانان با خدا عهد بستند و بر عهد خود ایستادند، گفت: این جوانان در زد و بندهای سیاسی دنبال پست و حقوق‌های نجومی نیستند بلكه نگاهشان به رهبری است و رهبر خود را به عنوان الگو قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی اردكانی اظهار كرد: كسانی كه با مدیریت سوء خود ضرباتی را به نظام جمهوری اسلامی می‌زنند، كسانی هستند كه نه دنبال جنگ بودند و نه جبهه و ایثار بلكه تنها به دنبال به دست آوردن این دنیا بودند اما شهدای ما این‌گونه نبودند و برندگان اصلی در حقیقت آن‌ها هستند.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به مقام آزادگان، آنان را مایه افتخار و سند عزت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: باید گردپای آزادگان را توتیای چشم كرد چون زمانی كه ندای نبرد آمد همگی به رهبر زمان خود لبیك گفتند و رفتند و با عزت و كرامت به میهن اسلامی‌مان بازگشتند.

وی با یادآوری اینكه همه‌كس اهل میدان نبرد نیستند، گفت: خداوند در آیات قرآن می‌فرماید كه من مشتری متاع جان‌های شما هستم و این وعده‌ای است كه خداوند در قرآن، انجیل و تورات داده است و چه كسی وفاكننده‌تر از خداوند وجود دارد. شهدا و ایثارگران و جانبازان همگی بایع هستند و خداوند از آن‌ها جان می‌گیرد و بهشت را به‌صورت تضمینی به آن‌ها عطا می‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی اردكانی گفت: اولین قطره خونی كه از شهدا بر روی زمین می‌ریزد تمام گناهاش آمرزیده می‌شود و مانعی برای ورود به بهشت نداشته و تغییر مسیری هم ندارند.

امام‌جمعه موقت شیراز، آزادگان را كسانی دانست كه فتنه ۸۸ نتوانست كمترین انحرافی را در فطرت آن‌ها ایجاد كند و پیوسته صراط مستقیم می‌روند و نگاهشان به رهبری است و مسیرشان مشخص است.

وی ادامه داد:‌ امروز درست است كه شهدا رفتند اما طبق آیات قرآن هنوز هستند و اگر رفته بودند كه دیگر اثری از انقلاب اسلامی باقی نمانده بود لذا شهدا ناظر و حاضرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی اردكانی با بیان اینكه آزادگان نیز راه شهدا را رفتند، به مشقت‌های آنان در دوران اسارت اشاره كرد و گفت: آزادگان ما در این دوران همانند كوه ایستادند و كجای تاریخ سراغ داریم كه این‌گونه افرادی پای مكتب خود بایستند و این‌ها دانش‌آموخته مكتب امام حسین(ع) هستند بنابراین امروز ما نیز باید مراقب باشیم تا پست و مقام و ثروت ما را از هدف بلند انقلاب اسلامی باز ندارد.

امام‌جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه امروز جبهه مقاومت تنها در ایران تشكیل نشده است، گفت: امروز جبهه مقاومت در یمن، عراق، لبنان، سوریه، بحرین و غیره با قدرت در مقابل استكبار ایستاده است و روز به روز بر قدرتش افزوده می‌شود.

وی با بیان اینكه به وجودآورنده داعشی كسانی جز آمریكا، اسرائیل و انگلیس نبودند، گفت: هدف اصلی آنان از به وجود آوردن داعش از بین بردن انقلاب اسلامی ایران است و چون خودشان نمی‌توانند این كار را انجام دهند بنابراین تلاش كردند تا دستان انقلاب را قطع كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی اردكانی به خیانت آل سعود و آل خلیفه به مسلمانان و هم پیمانی با اسرائیل اشاره كرد و گفت: امروز اینان و استكبار جهانی دست و پا می‌زنند لذا دیوانه‌وار یمن را بمباران می‌كنند و پول به داعش می‌دهند و با پول‌های خود تلاش می‌كنند تا سازمان‌های بین‌المللی را در مقابل جنایت‌های خودشان ساكت نگه دارند.

امام‌جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه امروز همه دنیا از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران حساب می‌برند، گفت: این امنیت و اقتدار و عزت در دنیا به خاطر جانبازی شهدا، آزادگان و جانبازان است.

منبع: ایکنا

نظرات بینندگان