کد خبر: ۹۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

دانشجویان شیراز نایب قهرمان دوازدهمین المپیاد ورزشی کشور

كاروان ورزشي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که با نام حضرت احمدبن موسي (ع) مزین شده بود در دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور، عنوان دومی را کسب کرد.
به گزارش شیرازه، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در جمع خبرنگاران گفت: دوازدهمین المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز گفت: در چهار سال اخیر، سهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این رقابت‌ها، سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی بوده که این رکورد، بی سابقه است.

دکتر کوروش عزیزی با بیان اینکه مدیریت تربیت بدنی، از مهرماه سال گذشته و برای آمادگي بيشتر دانشجويان، اقدام به برگزاري دومين المپياد درون دانشگاهي کرد، گفت: با برگزاري چندين اردوي تداركاتي و اعزام به مسابقه‌های برون و درون استاني و نشست‌های مختلف با ورزشكاران، مربيان و سرپرستان تيم‌ها، در راستای آماده‌سازي آنها اقدام شد.

دانشجویان شیراز نایب قهرمان دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با توجه به اینکه این نایب قهرمانی را مدیون حضرت احمدبن موسی(ع) هستیم، طی مراسمی با حضور ورزشکاران و مسئولان ارشد دانشگاه، جام قهرمانی به آستان مقدس احمدی و محمدی تقدیم می‌شود.

دکتر "حیدر صفرپور" با اشاره به موفقیت‌های دانشجویان که منجر به کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها شده است، ادامه داد: تیم کشتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دو مدال طلای "مرتضی صمدانی" و "محمد مقامی" کاپ قهرمانی و رتبه نخست تیمی کشتی این دوره از مسابقه‌ها را به خود اختصاص داد و تیم تیراندازی دانشجویان با اقتدار تمام، در ماده تفنگ و تپانچه، به قهرمانی رسید.

او با بیان اینکه در رشته تفنگ انفرادی، "علی پرویزی مهر" و در رشته تپانچه انفرادی، "حمید وشکویی" مدال‌های نقره را کسب کردند، ادامه داد: برای نخستین بار در دوره‌های این مسابقه‌های ورزشی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، "حمید وشکویی" توانست امتیاز 571 را در رشته تپانچه انفرادی، به نام این دانشگاه ثبت و رکوردشکنی کند.

صفرپور اضافه کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توانست عنوان نایب قهرمانی تیمی تنیس روی میز المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور را از آن خود کند و در مسابقه تنیس روی میز هم در دوبل، "احمد حبیبی" و "سجاد خاک سبز" قهرمان و دو مدال طلای دیگر را به کارنامه درخشان این دانشگاه علوم پزشکی، افزودند، همچنین در مسابقه‌های تنیس روی میز انفرادی، "احمد حبیبی" به جایگاه قهرمانی نایل و مدال طلا را به گردن آویخت.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: تیم فوتبال دانشگاه علوم پزشکی هم با ارایه نمایش قابل قبولی توانست با عبور از سد رقبای خود، نایب قهرمان شود.

او در خصوص رقابت‌های بدمینتون هم، گفت: تیم بدمینتون دانشجویان دانشگاه، جایگاه سوم این دوره از مسابقه‌ها را به دست آورد.

صفرپور همچنین از کسب مدال برنز تیم بدمینتون دوبل، از سوی "میلاد مقیمی" و "رضا براتی" خبر داد و اضافه کرد: تیم بدمینتون انفرادی دانشگاه، با بازی "علی آملی" سوم شد.

وی با اشاره به کسب سه مدال دیگر برنز توسط "امین امیری"، "شایان شریفی" و "محمدجواد گلبهار حقیقی" به ترتیب در وزن های 63-، 83- و 87+، در رشته تکواندو، ادامه داد: در رشته پرش ارتفاع هم، "الیاس کوکبی" دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رکورد یک متر و 90سانتی متر، مدال نقره این دوره از مسابقه های دو و میدانی را به دست آورد.

او اضافه کرد: در مسابقه دو یکصد متر هم "محمد ناظمی"با رکورد 11/60 ثانیه، رتبه سوم و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

صفرپور در ادامه گفت: در مسابقه های پرتاب وزنه، "هژیر شاهمرادی اکرم" و "مجتبی حبیب الهی"به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم این دوره از مسابقه ها را کسب کردند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه، اضافه کرد: تیم شنای دانشجویان دانشگاه هم با کسب یک مدال نقره و دو مدال برنز "آرین صفاپور" موفقیتی دیگر را در پرونده خود ثبت کرد و در کاراته، "علی محمدی" در وزن 67 کیلوگرم، رتبه سوم و مدال برنز را گرفت و "محمدحسین شمسی‌نژاد" ششم شد.

براساس این گزارش، دوازدهمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور، بیست و یکم تا بیست و هشتم مرداد، با حضور 60 دانشگاه علوم پزشكي و بيش از دو هزار و 500 ورزشكار، 180 داور، 400 مربي و سرپرست، به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي اصفهان برگزار شد که تیم میزبان اول و تیم‌های شیراز و تبریز، دوم و سوم شدند.

نظرات بینندگان