کد خبر: ۹۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

سپیدان میزبان دانشجویان جهادگر فارس

گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز اقدام به برپایی کلینیک‌های درمانی سیار در روستاهای محروم سپیدان کرد.

به گزارش شیرازه اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز در مناطق کم برخوردار، محروم و کوهستانی شهرستان سپیدان برگزار شد.

میلاد حاجی‌زاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز در حاشیه این برنامه گفت: ۵۴ نفر از دانشجویان جهادگر بسیجی دانشگاه پیام‌نور شیراز در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان و  مستندسازی در روستاهای ساران سفلی، بهشت مکان و ساران علیا به فعالیت پرداختند.

وی افزود: گروه جهادی دانشجویی شهید شاهچراغی دانشگاه پیام‌نور شیراز با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد کازرون، کلینیک‌های درمانی سیار در روستاهای هدف برپا کرد که بالغ بر ۴۰۰ نفر از اهالی روستاها ویزیت رایگان شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز از توزیع رایگان دارو  میان اهالی روستاهای ساران سفلی، بهشت مکان و ساران علیا خبر داد و گفت: با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دام‌ها و طیور اهالی منطقه معاینه و داروهای مورد نیاز نیز به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

حاجی‌زاده، ساخت خانه برای یکی از مددجویان را از فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی شهید شاهچراغی در  روستای ساران سفلی عنوان کرد و افزود:  در این مرحله فونداسیون و دیوارهای آن به اتمام رسید و پلاستر نمای اطراف خانه چندتن از مددجویان نیز اجرا شد.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه امام شناسی، مسابقات ورزشی، آموزش قرآن و احکام، برگزاری هیئت، آموزش تکواندو، ایجاد مرکز مشاوره در زمینه خانواده، تحصیلی و احکام را از اقدامات  فرهنگی گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز  با بیان اینکه گروه جهادی شهید شاهچراغی اقدام به شناسایی مشکلات روستاهای محروم هدف خود در سپیدان کرد، مشکل مهم آن را مسئله آب شرب دانست و با اشاره به روحیه مطالبه‌گری دانشجویان گفت: دانشجویان این موضوع را در نشستی با بخشدار، دهیار و مسئولان مطرح و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

روستاهای سارون سفلی، بهشت مکان و سارون علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان سپیدان، در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان در ارتفاعات کوههای زاگرس و از مناطق صعب العبور هستند.

منبع:  مارگون


نظرات بینندگان