کد خبر: ۹۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان سپیدان خبرداد:

برگزاری جشنواره ورزش های بومی محلی در سپیدان

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان سپیدان از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی تابستانه بزرگراه سلامتی در پیست اسکی پولاد کف سپیدان خبر داد.

به گزارش شیرازه  بیژن احمدپور رییس اداره ورزش و جوانان سپیدان  گفت: در این جشنواره 30 بازی بومی و محلی و ورزش های همسو با طبیعت در بخش های نمایش، مسابقه، مشاوره و همایش برگزار شد.

احمدپور افزود:دراین جشنواره گروه های مردمی و 200 ورزشکار از شهرستانهای مختلف حضور داشتند.

وی ادامه داد: بازی های ایروبیک، پرثوا، یوگا، بازی های کودکان، ورزش دو چوب، باستانی، پیلاتس، مهارت های فردی، ماهیگیری، پینت بال، ورزش های آبی، طناب زنی، داژبال، بهکاب، پروازکایت، دوچرخه سواری و موسیقی سنتی از بخش های نمایشی این جشنواره بود.

رییس اداره ورزش و جوانان سپیدان افزود: در بخش مسابقه رشته های بومی محلی، دارت، بازی های فکری، طناب زنی، فریزبی، دو و میدانی، مچ اندازی، ویلچرسواری و آمادگی جسمانی با حضور علاقمندان برگزار شد.

وی گفت: اسب سواری، اجرای بازی های محلی با اجرای موسیقی محلی ،دوچرخه سواری، ورزش های رزمی گروهی و انفرادی ،حرکات خودروهای افرود و موتورسواری از دیگر بخشهای این جشنواره بود که با استقبال زیاد روبرو شد.

احمدپور هدف از اجرای این جشنواره را گسترش و توسعه بازی های بومی ومحلی شناساندن این بازی ها به نسل جدید، انتقال فرهنگ ، انسجام و وحدت میان اقوام و آثار آموزشی و تربیتی این بازی ها برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

منبع: مارگون


نظرات بینندگان