کد خبر: ۹۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان :

اجرای برنامه پزشک خانواده به سود مردم است

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان در جمع رابطان بهداشتی اجرای برنامه پزشک خانواده را به سود مردم دانست و گفت: با اجرای این طرح هزینه هایی که دولت صرف درمان می کند بسیار کاهش پیدا می کند.

به گزارش شیرازه علی اکبر فرخ روز رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان در جلسه ای که با موضوع فرهنگ سازی برنامه پزشک خانواده در سالن همایش و کنفرانس رازی شبکه سپیدان برگزار گردید گفت : با توجه به اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده در برنامه های چهارم و پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است بر لزوم اجرای آن تاکید کرد.

وی افزود : مهمترین هدف اجرای برنامه پزشک خانواده اجرای نظا م ارجاع می باشد به طوری که هر فرد ابتدا یک پزشک عمومی را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کرده و در موقع بیماری به آن پزشک مراجعه کرده و در صورت لزوم پزشک خانواده آن شخص را به سطح بالاتر یا پزشک متخصص ارجاع می دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان با اشاره به اینکه استان فارس اولین استان کشور است که برنامه پزشک خانواده را اجرا کرده افزود : ما باید به پزشکان عمومی اعتماد کنیم واجازه دهیم این برنامه به خوبی اجرا گردد.

وی پرداخت هزینه کمتر توسط بیمار را یکی از مزایای برنامه پزشک خانواده برشمرد و گفت : به طور مثال پرداخت حق ویزیت یک پزشک عمومی برای کسانی که پزشک خانواده دارند  2500 تومان است و این مبلغ برای کسی که پزشک خانواده ندارد  22000 تومان است ودر مثال دیگر قیمت دارو به طوری که یک قلم داروی انسولین که برای بیماران دیابتی بسیار حساس و مهم است 30 هزار تومان است و این در صورتی است که اگر پزشک خانواده 5 تا 7 قلم از این داروی انسولین را نسخه کند بیمار تنها با  پرداخت حداکثر 3000 تومان می تواند این دارو را دریافت نماید .

وی ارجاع دقیق و درست به پزشک متخصص و دسترسی آسان به پزشک به طوری که قبلا به ازای هر 7 یا 8 هزار نفر یک پزشک وجود داشت در حالی که بعد از اجرای پزشک خانواده حداکثر هر 3500 نفر یک پزشک خانواده دارند.  را از سایر مزایای برنامه  پزشک خانواده دانست.

فرخ روز اجرای برنامه پزشک خانواده را به سود مردم دانست و گفت با اجرای این طرح هزینه هایی که دولت صرف درمان می کند بسیار کاهش پیدا می کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان در بخش دوم صحبت های خود به اجرای طرح تحول نظارم بهداشت اشاره کرد و گفت : اصولا مردم کشورما تا زمانی که بیمار نشوند به پزشک مراجعه نمی کنند و این یک فرهنگ اشتباه در حوزه سلامت می باشد که ممکن  است عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.

وی افزود : هدف از اجرای طرح تحول نظام بهداشت ارتقای سطح بهداشت  ، انجام مراقبتهای بهداشتی برای پیشگیری از بیماریها می باشد که ما باید کاری کنیم که مردم یا بیمار نشوند یا اگر بیمار شوند بلافاصله درمان آن بیماری شروع شود و درمان به تاخیر نیفتد.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان