کد خبر: ۹۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر در جمع بسیجیان کازرون:

انقلاب اسلامی حتی در حیات خلوت امریکا هم نفوذ دارد / فرهنگ بسیجی رمز خروج از تنگناها است

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: متاسفانه در سالروز انعقاد برجام دولت آمریکا سه مصوبه ضد ایرانی را گذراند اما نگاه برخی به آمریکا نگاه نجات گونه است که باید اصلاح شود و باید بدانیم که فرهنگ بسیجی رمز خروج از همه تنگناها است.

به گزارش شیرازه  سردار سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس در همایش «یاوران ولایت» که  با هدف حفظ و انسجام شبکه مدیریتی بسیج و روشنگری و گفتمان سازی انقلاب اسلامی در کازرون برگزار می‌شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بسیجیان کازرون ماه ذی القعده را ماه امام رضا(ع) خواند و گفت: این ماه فرصتی است که ما نسبت به زوایای زندگی پربار امام هشتم(ع) کسب معرفت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما باید قدر حکومت ولایی را بدانند اظهارداشت: در طول تاریخ اسلام حکومت ولایی هیچ گاه بیش از 10 سال ادامه پیدا نکرد و بعد از امام حسن(ع) هم حکومت ولایی تشکیل نشد اما اینکه امروز می بینید 37 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد چیزی نیست جز عنایت امام رضا(ع) و امام عصر(عج) و ما بسیجیان باید قدر این نعمت که توانستیم در حاکمیت اسلامی تنفس کنیم بدانیم.

سردار غیاثی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه مولود امام و انقلاب است، رسالت بسیج را حفاظت و حراست از انقلاب دانست و عنوان کرد: هرچقدر از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد ما بیشتر پی به تدبیر حکیمانه امام راحل عظیم الشانمان در تشکیل بسیج می‌بریم و اگر ما امروز دارای امنیت پایدار هستیم به خاطر مشارکت مردم و سازماندهی آنان در تشکل بسیج است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به عنوان دشمن اصلی ملت ایران همواره چالش‌هایی را در مسیر انقلاب ایجاد می‌کند بیان کرد: ممکن است ما زمانی در حوزه تاکتیک و راهبرد با آمریکا مذاکره کنیم اما هیچ گاه در حوزه مبانی به یک نقطه مشترک نمی رسیم چون آن‌ها اسلام عزیز را برنمی‌تابند و ما هم عزت و شرافتمان اجازه نمی‌دهد تحت سلطه آمریکا باشیم.

فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس با اشاره به انجام تعهدات طرف ایرانی در برجام و عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالروز انعقاد برجام دولت آمریکا سه مصوبه ضد ایرانی را گذراند اما نگاه برخی به آمریکا نگاه نجات گونه است که باید اصلاح شود و بدانیم که فرهنگ بسیجی رمز خروج از همه تنگناها است.

غیاثی بسیج را سازمانی منعطف و با قابلیت‌های منحصر به فرد دانست که در عرصه‌های رزمی، دفاعی، فرهنگی، سازندگی، علمی و... عملکرد موفقی داشته است و خاطرنشان کرد: طبق آماری که از سخنرانی ها و فرمایشات امام خمینی(ره) بدست آوردیم، 44 درصد از مطالبات حضرت امام(ره) از مجموعه بسیج دفاعی و امنیتی بود و 56 درصد در حوزه‌های فرهنگی، علمی، تربیتی، سازندگی‌ و... لذا هیچ سازمانی پیدا نمی‌شود که انعطاف بسیج را داشته باشد، بسیج هم تحلیل دارد و هم اشراف اطلاعاتی، و متناسب با نیازها آرایش می‌گیرد.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ نرم به سراغ جوانان ما رفته و به دنبال فتح ایمان‌ آن‌ها است، امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین تکلیف آحاد جامعه خواند و عنوان کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز واجب است و ما آثار وضعی ترک امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه مشاهده می‌کنیم و نتیجه ترک این فریضه، دگرگونی ارزش‌ها است و به انحطاط جامعه می‌انجامد همانطور که در عاشورا باطل جای حق را گرفت.

سردار غیاثی با اشاره به تلاش مستمر دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق جنگ نرم گفت: امروز 160 شبکه فارسی زبان با پخش سریال‌های مخرب بنیان خانواده را نشانه رفته‌اند اما ما اگر یک منتظر واقعی هستیم باید از شیوه‌های دشمنی دشمنان مطلع باشیم و خود را برای سربازی امام عصر(عج) آماده کنیم.

این مقام مسئول شکست ارتش مسلح اسرائیل در جنگ 22 روزه و 33 روزه و شکست آمریکایی‌ها در عراق، سوریه، یمن و افغانستان را نشان از نفوذ معنوی ایران در قلوب ملت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال جلوگیری از نفوذ ایران در دیگر کشورها است اما انقلاب اسلامی حتی در آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکا است نفوذ دارد و شاهدیم که امروز ایران کانون بیداری اسلامی است و گرایش ملت به ایران بیش از پیش شده است.

سرتیپ دوم پاسدار غیاثی در پایان از دو عنصر پارسایی و پایداری به عنوان مولفه‌های کلیدی نام برد و تصریح کرد: انسانی می‌تواند پایداری بکند که پارسا باشد و ما باید در حد توان در جهت پارسایی و مراقبت از نسل خود تلاش کنیم تا بتوانیم پرچم خونین این انقلاب را به دست رهبر عظیم الشان انقلاب به انقلاب جهانی امام عصر(عج) متصل کنیم.

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان