کد خبر: ۹۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
به مناسبت گرامیداشت شهدا منا و هفته حج؛

عصر شعر "از منا تا غدیر" در حرم مطهر شاهچراغ برگزار می‌شود

معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا از برگزاری عصرشعر و مشاعره از منا تا غدیر به مناسبت نخستین سالگرد شهدای منا خبرداد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام احمد سلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مراسم پیرو اهتمام  آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) مبنی بر ترویج اشعار آیینی با عنوان "ادبیات متعهد به ارزش‌های اسلامی" از ساعت 16:30 تا 19 عصر فردا سه‌شنبه 16 شهریورماه در محل دارالعباده آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) توسط انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

سلامی بیان کرد: در این مراسم شعرای استان فارس و نقاط مختلف کشور به شعر خوانی با موضوع شهدای منا و عیدغدیر پرداخته و برای نخستین بار نیز برنامه مشاعره شعرآئینی با حضور افراد برجسته این رشته برپا می‌شود.

وی افزود: در این مراسم از غلامرضا کافی پژوهشگر ادبیات آئینی و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز دعوت شده تا در مورد ادبیات متعهد به ارزش‌های اسلامی با رویکرد شهدای منا سخنرانی ‌کند.

سلامی خاطرنشان کرد: در این مراسم، شعر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالقاسم حسینی ژرفا از شعرای برجسته کشور و مدرسان حوزه علمیه قم که در رثای برادر شهیدش سیدناصرحسینی ژرفا از پزشکان کاوران حجاج سروده شده و در محضر مقام معظم رهبری نیز قرائت شده، توسط یکی از شعرای برجسته قم به یاد شهدای حادثه منا قرائت می‌شود.

وی افزود: همچنین بخشی از برنامه عصر شعر از منا تا غدیر به شاعران و مداحان نوجوان و با استعداد انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) اختصاص یافته است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) در یکسال گذشته حدود 15 عصر شعر و نشست‌های تخصصی ادبیات آئینی کشوری را با حضور شعرا و ادبیان سراسرکشور در حرم مطهر برگزار کرده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان