کد خبر: ۹۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
رئیس شبکه بهداشت و درمان آباده طشک خبرداد:

تجهیز آزمایشگاه بهداشتی درمانی امام هادی آباده طشک

آزمایشگاه مرکز بهداشتی در مانی امام هادی(ع) آباده طشک به تجهیزات جدید و بروز مجهز شد.

به گزارش شیرازه  آزمایشگاه مرکز بهداشتی در مانی امام هادی(ع) آباده طشک با همکاری و مساعدت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تجهیزات جدید و بروز مجهز شد.

سیروس محمدجانی رئیس شبکه بهداشت و درمان اباده طشک گفت: با پی گیری های به عمل آمده  و با همکاری و مساعدت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز این آزمایشگاه به یک دستگاه اتوآنالیزور با سرعت بالاتر از دستگاههای موجود مجهز شد.

محمدجانی افزود: با توجه به حجم بالای مراجعین به این آزمایشگاه و لزوم تکریم بیشتر ارباب رجوع و رعایت صرفه جوئی در وقت مردم  این دستگاه آزمایش های قند و چربی ،تست های کبد وکلیه وبرخی از آزمایش های دیگر را با دقت بیشتر و سرعت بالاتر انجام می دهد وقادر است روزانه تا 200 آزمایش را جوابدهی نماید.

وی بیان داشت : هزینه این دستگاه را یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال و  همچنین  حواله برخی تجهیزات دیگر برای این آزمایشگاه و سایر آزمایشگاههای مراکز بهداشتی درمانی در روستاهای بخش اخذ شده که به زودی در اختیار آنان قرار میگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اباده طشک اظهار داشت : یک عدد دستگاه الکترو شوک جهت مرکز بهداشتی درمانی کوشکک، دو عدد دستگاه میکروسکوپ، یک عدد دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی جهت آزمایشگاه شهر آباده طشک و  همچنین یک عدد دستگاه سانتریفیوژ و یک دستگاه اتکوباتور50 لیتری جهت آزمایشگاه روستای قاسم آباد به زودی در اختیار آنان قرار میگیرد.

وی افزود: آزمایشگاه مرکز شبانه روزی امام هادی آباده طشک یکی از مجهزترین آزمایشگاههای سطح استان است که دارای بروزترین و مدرن ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که انواع آزمایش ها از جمله؛ آزمایش های هماتولوژی( اندازه گیری همگلوبین خون،باکتورهای خونی،پلاکت) وهمچنین آزمایش های قند خون، چربی کبد،کلیه،کشت ادرار و مدفوع،آزمایش ازدواج، مرفین،آزمایش تکمیلی ازدواج، بیماری های واگیر از جمله تب مالت، حصبه، روماتیسم ،سالک،وبا، ومالاریا در آن انجام می شود.

سیروس محمدجانی بیان کرد: آزمایش های تیروئید،vhi(ایدز)هپاتیتB و CV به صورت کامل در این آزمایشگاه انجام میگیرد.

وی در پایان گفت:هزینه انجام  انواع آزمایش ها در این مکان از سایر نقاط ارزانتر است و همه افراد می توانند آزمایش های مختلفی را که پزشکان در نقاط مختلف کشور حتی مراکز استان ها برای آنها نوشته اند در آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی امام هادی(ع) آباده طشک با کیفیت بالا و هزینه کمتر انجام دهند.




منبع:  نبض نی ریز
نظرات بینندگان