کد خبر: ۹۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت:

مسئله غدیر می تواند وحدت آفرین باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ولایت حضرت علی (علیه السلام) مختص شیعیان نیست؛ مربوط به تمام مسلمانان دنیا است.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، ضمن تبریک عید غدیر به تمام مسلمین جهان، زنده نگه داشتن غدیر را زنده نگه داشتن اسلام دانست و گفت: ولایت حضرت علی (علیه السلام) مختص شیعیان نیست؛ مربوط به تمام مسلمانان دنیا است.

وی با بیان اینکه همه باورها با ولایت پیوند خورده است و از ولایت جدا نیست، خاطرنشان کرد: توحید، معاد و نبوت یک لازمه ای دارند که این شرط و مهم همان ولایت و امامت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: بدون ولایت هیچکدام از باورها تحقق پیدا نمی کند.

آیت الله ایمانی با اشاره به اهمیت ولایت از نظر قرآن مجید گفت: ولایت امتداد رسالت است که اگر انجام نگرفت رسالت هم اتفاق نمی افتد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه خود مسئله غدیر می تواند وحدت آفرین باشد، گفت: اگر شیعیان و مدعیان ولایت رفتار و اعمالشان به نحو احسن صورت بگیرد و حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم هم خودمان غدیر را به خوبی درک می کنیم و هم به دیگران معرفی می کنیم.

وی غدیر را نماد بارزی در راستای الگو گرفتن برای انتخاب اصلح جهت مدیریت جامعه معرفی کرد و افزود: اگر انسان شایسته ای مسئولیت جامعه را عهده دار باشد کشور به سمت خیر و صلاح حرکت می کند و اگر مدیریت جامعه در دست انسان های ناصالح قرار گرفت جامعه خود به خود به سمت هلاکت می رود.

آیت الله ایمان با عنوان اینکه تمام خوبی ها در یک حاکم صالح خلاصه می شود و همین طور تمام بدی ها در حاکم بد و ناشایست تعریف می شود، اظهار داشت: در غدیر شرایط هیئت حاکم جهان اسلام رعایت شد و باورهای مردم نیز اصلاح شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر غدیر نباشد اسلام نیست؛ اسلام منهای باور، تلاش و عمل وجود ندارد و این ها در گرو انسانی است که مدیریت جامعه ر ابر عهده دارد.

وی افزود: بشر باید تلاش کند که حکومت خودش را به دست فرد صالح و مناسبی بدهد مردم باید روز به روز بر بصیرتشان بیفزایند تا به وقت، انتخاب های شایسته ای داشته باشند.

آیت الله ایمانی در انتها یادآور شد: تمامی مشکلات امروز بشر بخاطر ولایت والیان نالایق است.



نظرات بینندگان