کد خبر: ۹۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

آیت الله ایمانی: ساره جوانمردی الگوی یک زن مسلمان در دنیاست

امام جمعه شیراز گفت: ساره جوانمردی دارنده 2 نشان طلای پارالمپیک ریو با افتخاری که کسب کرد بهترین الگو برای یک زن مسلمان در تمام دنیاست.
به گزارش شیرازه آیت الله اسدالله ایمانی، دوشنبه در آیین تجلیل از ساره جوانمردی، بانوی طلایی پارالمپیک ریو افزود: به خانواده این قهرمان محجبه تبریک می گویم که با وجود محددویت ها توانست 2 بار پرچم کشورمان را در پارالمپیک به اهتزاز در آورد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: همه جانبازان و معلولان کشورمان چه آنها که مدال کسب کردند و چه آنهایی که نتوانستند مقام کسب کنند، همه برای سربلندی کشورشان تلاش کردند و هدف آنها این بود که نام ایران در دنیا و آن هم در صحنه ورزش طنین انداز شود.
آیت الله ایمانی افزود: معلولان و جانبازان نشان دادند با وجود محدودیت های حرکتی که دارند با اراده خود موانع و تنگناها را از سر راه برمی دارند و نشان می دهند که از قدرت روحی و جسمی بالایی برخوردار هستند.
امام جمعه شیراز در مورد زنده یاد بهمن گلبارنژاد هم گفت: از آنجا که گلبار نژاد جانباز بود، در راه کسب افتخار برای کشور قدم برمی داشت و به جز شهادت هدفی دیگر نداشت.
آیت الله ایمانی از حضور باشکوه مردم شیراز در آیین تشییع و خاکسپاری پیکراین قهرمان جانباز قدردانی کرد و گفت: امیدوارم معلولان و جانبازان در تمام صحنه های مختلف زندگی موفق باشند و مورد توجه قرار گیرند.
بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ایرانی، بیست و هفتم شهریور 95 در جریان رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های پارالمپیک 2016 ریو دچار حادثه شد و از ناحیه گردن و دست آسیب دید، او پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت، درگذشت.
گلبارنژاد متولد سیزدهم خرداد 1347در آبادان بود و 2 فرزند پسر 28 و 24 ساله از خود به یادگار گذاشت.
وی که دارای 12 مدال طلا و یک نقره مسابقات بین المللی است در 20 سالگی به جبهه رفت و در منطقه مهران در اثر انفجار مین پای چپش را تا زیر زانو از دست داد.
ساره جوانمردی هم در این دیدار ضمن تشکر از امام جمعه شیراز گفت: از این که توانستم دل مردم کشورم را شاد کنم ارزش آن بیشتراز 2 مدال طلا در پارالمپیک است.
وی افرود: امیدوارم لایق این همه محبت که مردم نسبت به من دارند، باشم و بتوانم دو باره آنها را خوشحال کنم.
جوانمردی اضافه کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزشی کشور می کوشم قدردان این جامعه باشم و دو باره برای کشورم افتخار کسب کنم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان