کد خبر: ۹۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر :

نمایندگان فارس برای رفع خشکسالی استان چه کردند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نمایندگان فارس به مردم گزارش دهند که در راستای رفع خشکسالی استان چه تدبیری اندیشیده اند؟

محمدرضا هاجری در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شیرازه بیان داشت: استفاده بی رویه کشاورزان از آبهای زیر زمینی، منابع این آبها را دچار مشکل کرده است که خشکسالی در استان فارس مشکلات زیای در بر داشته است.

وی با بیان انکه فارس یکی از قطب های کشاورزی در کشور است، تصریح کرد: از طریق سدسازی و احیای دریاچه ها می توانند به استان فارس سفر کنند اما درعمل شاهد هستیم که نه تنها کمکی نمی شود بلکه جلو سدسازی ها نیز گرفته شده است.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در دولت گذشته مصوب شده بود استان های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و هرمزگان از آب خلیج فارس استفاده کنند، گفت: اما مسئولان محیط زیست در دولت جدید مانع این کار شدند.

وی با عنوان اینکه چه کسی می تواند پاسخگوی میلیاردها تومان هزینه برای سد تنگ سرخ باشد؟ استان های کرمان و هرمزگان هم اکنون از آب خلیج فارس استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: بحران و جنگ آب در خاورمیانه آغاز شده؛ باید به هوش بود که فارس مظلوم، از آن مصون بماند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: چرا برای دریاچه ارومیه سرمایه گذار ژاپنی می آورند و حیات دوباره به آن می بخشند اما برای سه دریاچه بختگان، پریشان و مهارلو محیط زیست نه تنها گامی ملی بر نمی دارد بلکه با حاشیه سازی برای سد تنگ سرخ و انتقال آب خلیج فارس، مانع رفع عطش از فارس می شود.

هاجری با طرح این سؤال که چرا رئیس سازمان محیط زیست به فارس نمی آید تا تکلیف همگان روشن شود، تأکید کرد: نمایندگان فارس به مردم گزارش دهند که در راستای رفع خشکسالی استان چه تدبیری اندیشیده اند؟

وی با تأکید بر اینکه رفع خشکسالی فارس به مطالبه و عزم استانی نیاز دارد، افزود: از حاشیه سازی های سیاسی و تبلیغ، پرهیز شود تا به هدف مورد نظر دست یابیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در پایان خاطرنشان کرد: اگر انتقال آب خلیج فارس به استانمان به درستی انجام شود علاوه بر اینکه سه دریاچه مذکور احیا می شوند و مشکل خشکسالی حل می شود دیگر نیازی به سرمایه گذار خارجی هم نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان