کد خبر: ۹۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

هشدار سپاه به عربستان، به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک نشوید

نیروی دریایی سپاه با صدور بیانیه ای به همه شناورهایی که در رزمایش اعلامی عربستان در خلیج فارس حضور دارند هشدار داد؛ به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک نشوند.
به گزارش شیرازه،به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما: متن این بیانیه که خطاب به واحدهای شناوری حاضر در این برنامه صادر شده است، به این شرح است: 
به کلیه شناورهایی که در رزمایش ( سپر خلیج فارس) حضور دارند، اعلام می شود نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتقاد دارد هشدار سپاه به عربستان، به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک نشویداصالتاً این رزمایش مصداق مشخصی برای تشنج آفرینی و کم کردن امنیت پایدار در خلیج فارس است.
به همین لحاظ عبور هیچ یک از شناورهای نظامی شرکت کننده در این رزمایش حق عبور از آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را ندارند و به هیچ وجهی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی نزدیک نشوند چرا که ما اعلام می داریم این عبور به هیچ وجه مصداق عبور بی ضرر نمی‌باشد.
نیروی دریایی سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی، برای تامین امنیت پایدار خلیج فارس و تنگه هرمز در آمادگی کامل به سر می برد و با هرگونه حرکت، تلاش و اقدام برای برهم زدن آرامش و امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مقابله متناسب و فوری انجام خواهد داد.
نظرات بینندگان