کد خبر: ۹۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

سخنان نسنجیده برخی مسئولان غربگراست که ما را مجبور به تذکر دادن می کند

خطیب جمعه فراشبند گفت : کسانی که رگ گردنشان را در مقابل فرزندان انقلاب متورم می کنند و داد و فریاد راه می اندازند و یا فلان مسئول غربی را که برای ما پیش شرط می گذارد با چهره ای باز تحویل می گیرند عرق دینی عزت واستقلالشان کجا رفته است.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر این که صدای بلندگوها در مراسم عزاداری نباید موجب اذیت مردم شود گفت: توصیه من به عزاداران این است که موجبات ناراحتی مردم را فراهم نکنند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: مردم را اذیت کردن و یک بیماری را از خواب انداختن با هیچ منطق اسلامی و حسینی انطباق ندارد و ما باید طوری عزاداری کنیم که مورد رضایت خداوند و خود آقا امام حسین(ع) باشد.

وی همچنین با آسیب شناسی بعضی اعمال انجام شده در عزاداری ها به قمه زنی اشاره کرد و افزود: ببینید همه مراجع عظام ما می فرمایند قمه زدن جایز نیست یا حرام است یا موجب هتک دین و وهن مذهب است اما بعضی متابعت نمی کنند و در گوشه و کنار کشور به محض اینکه فرصتی یابند دست به قمه می شوند.

 شیعیان انگلیسی ومسلمان آمریکایی که به تعبیر امام راحل (ره) اسلامشان آمریکاییست  در خیابان های آمریکا و با مراقبت پلیس های انگلیسی قمه می زنند و فلان مجتهد خودخوانده انگلیسی هم از آنان حمایت می کند و بعدا در غرب اعلام می کنند که شیعیان دچار یک نوع بیماری خودزنی هستند و این بیماری سالی یک بار آن هم در ماه محرم به سراغ آنها می آید و خود را با قمه و شمشیر مجروح می کنند و بعد هم تبلیغ می کنند که اینها همان مسلمانان افراطی و تروریست هایی هستند که با بمب و جلیقه مردم بیگناه را ترور مکی کنند و اسلام ناب محمدی که اسلام عقلانیت و محبت است را به خشونت و آدم کشی معرفی می کنند.

امام جمعه فراشبند اضافه کرد: جای تاسف است که همین ناعلمان و جاهلان عصر نوین در قم و اصفهان هم حوزه علمیه دارند، نباید اجازه تاسیس حوزه علمیه را به آنها داد، نباید اجازه ورود آنها را به انگلیس داد، نباید اجازه تاسیس شبکه ماهواره ای را به آنها داد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با خطاب به عزاداران ونمازگزاران این شهرستان بیان داشت:اولا سعی کنید از سر اخلاص عزاداری کنید و عزاداری امام حسین (ع) را در شأن آن حضرت انجام دهید، ثانیا سعی نمایید عزاداری ها را بیشتر با سینه زدن و زنجیرزنی هماهنگ نماییدو صدای بلندگوها را معتدل نمایید، از طبل زدن ها بکاهید و از مواعظ روحانیت بیشتر استفاده نمایید، ثالثا وحدت را از دست ندهیم و روز تاسوعا و عاشورا را همه با هم یکجا جمع شوید و عزاداری کنید، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را همگی با جماعت برگزار نمایید،  نه اینکه موقع نماز فرار را بر قرار ترجیح دهند، رابعا به خواهران و جوانان عزیزعرض می کنم مخصوصا در روز های تاسوعا و عاشورا از آرایش کردن – عطر و کرم زدن – لباس های نامناسب پوشیدن پرهیز شود چرا که عزادار حسینی باید ظاهرش هم نشان دهد که عزادار است و غم زده است.

وی ادامه داد: دروغ می گوید آن کسی که سیاهپوش حسینی است ولی بی عفتی می کند و حیا و عفاف و حجابش را رعایت نمی کند. ده قلم آرایش می کند و پشت سر عزاداران حسینی رژه می رود و موجبات گناه خود و جوانان را پدیدار می گردد، دروغ می گوید آن که لباس مشکی می پوشد و بانی خیر می شود اما در بازار مسلمین رباخواری می کند و با پول رباخواری مجلس می خواهد بگیرد، دروغ می گوید کسیکه ادعای هیأتی بودن دارد و پشت سر رهبرش و ولی امر مسلمین حرکت نمی کند و حرف و حدیث های دشمنان ما را به سر زبان می آورد. در مقابل دشمنان رئوف است و مهربان اما در مقابل خودی ها عبوس است و خشمناک.

 

نماز جمعه فراشبند

 

وی افزود: کسانی که رگ گردنشان را در مقابل فرزندان انقلاب متورم می کنند و داد و فریاد راه می اندازند و یا فلان مسئول غربی را که برای ما پیش شرط می گذارد با چهره ای باز تحویل می گیرند و یا در مقابل فلان عالم مجاهد و نستوه که فرمودند چرا باید بازی فوتبال ما در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار گردد موضع غیر انقلابی می گیرند و یا از کنسرت های کذایی دفاع می کنند به صراحت عرض می کنم کجا رفته آن عرق دینی شما ؟ کجا رفته عزت و استقلال شما؟ کجا رفته اشداء علی الکفار و رحماء بینهم شما؟  آیا فکر نمی کنید که نفوذ دشمن در اعماق جان شما هم سرایت کرده است؟آیا این سخنان و مواضع شما ضد وحدت نیست و انسجام ملی را به هم نمی ریزید؟ ای کاش به نصایح دلسوزان گوش می کردید.

ابراهیمی افزود: بعضی ها هم در همین شهرستان به این طرف و آن طرف می روند و می گویندامام جمعه ضد وحدت صحبت می کند، بنده عرض می کنم اگر بعضی از مسئولان غربگرا و واداده حرف های نامربوط نزنند و سنجیده تصمیم نگیرند و حرفنزنند و در مقابل افراد انقلابی موضع نگیرند، بنده هم دلیلی نمی بینم که به آن ها تذکر دهم. البته که این تذکرها عین صواب است و عین وحدت است.

 

خطیب جمعه فراشبند تصریح کرد: باید جلوی کجی ها و اعوجاج ها گرفته شود تا جامعه دچار دو قطبی نشود. امروز مردم ما می بینند بعضی از رفتارها و اقوال را که آب به آسیاب دشمن می ریزند و می شناسند افرادی را که آنتن های خود را به سمت دشمن تنظیم کرده اند ، مسئولین باید بدانند که تبیین حقیقت وظیفه ما ائمه جمعه است.

نماز جمعه فراشبند

 

وی گفت: خداوند نمی بخشد کسانی را که در مسأله برجام و هسته ای، فضایی را ایجاد کرده اند  که هنوز هم برای مردم و بعضی از مسئولین قضی گنگ و مبهم است و خیلی از مردم ما نمی دانند که چه زیان ها و ضررهایی که به این مملکت و توان هسته ای ما وارد نشده است.

ابراهیمی ادامه داد: کار به جایی کشیده است که اگر کسی انتقاد کند علیه او شکایت می کنند و او را محکوم به فاش کردن اسرار می دانستند ولی حال می دانند که چه ضعفهایی در این قضیه وجود داشته است و به نصایح دلسوزانه مقام معظم رهبری گوش نداده اند، چه زیباست پشت سر ولی فقیه  حرکت نمودن و گوش به فرمان ولی فقیه بودن.

نماز جمعه فراشبند



نظرات بینندگان