کد خبر: ۹۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
به مناسبت هفته ملی کودک برگزار می شود:

برپایی صبح شعر کودکان عاشورا / اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی «کودکان تشنه اند»

هم زمان با هفته ی ملی کودک، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با شعار «کودکان تشنه اند» با رویکرد ویژه به آیین های ماه محرم اقدام به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با ایام سوگواری سرور شهیدان کرده است.

به گزارش شیرازه، همزمان با هفته ی ملی کودک، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با شعار «کودکان تشنه اند» با رویکرد ویژه به آیین های ماه محرم اقدام به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و ادبی متناسب با ایام سوگواری سرور شهیدان کرده است.

زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: در هفته ی ملی کودک و در راستای عرضه ی مناسب محصولات فرهنگی، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس اقدام به عرضه ی محصولات کانون با ارائه ی تخفیف کرده است.

وی با بیان اینکه کتاب های نشر کانون با 30 درصد تخفیف، بازی های فکری با 25 درصد و نوشت افزار ایرانی اسلامی با 10 درصد تخفیف در فروشگاه های عرضه ی محصولات کانون ارائه می شود، افزود: فروشگاه های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار والفجر، نبش کوچه 6 و بلوار استقلال جنب پارک کودک قوری در شیراز و سایر فروشگاه ها و نمایشگاه های عرضه ی محصولات کانون در شهرستان های استان فارس آماده ارائه ی تخفیف به کودکان می باشند لذا علاقه مندان می توانند از 15 تا 21 مهرماه با مراجعه به مراکز فروش کانون در استان فارس نسبت به خرید محصولات اقدام کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس یادآور شد: دیدار با فرزندان شهید مدافع حرم شجاعت علمداری، برپایی غرفه های فرهنگی هنری در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس و گلباران قبور مطهر شهدا از جمله فعالیت هایی است که به مناسبت هفته کودک توسط کانون پروزش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

افتخاری با بیان اینکه هم زمان با آغاز هفته ی ملی کودک غرفه های مختلف از قبیل معرفی کودکان عاشورایی، قصه گویی، ساخت کاردستی، معرفی کتاب های عاشورایی، غرفه نذر و نیاز و غرفه ی فروش کتاب، محصولات و سرگرمی های سازنده در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دایر شده است؛ اظهار داشت: کودکان با شور و شعف بسیاری در این فعالیت ها حضور پیدا می کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به حضور شاعران جوان و شاعران پیشکسوت استان در این برنامه، گفت: پرده خوانی، نقالی، اجرای تعزیه با موضوع کودکان عاشورا و مسابقه عکاسی کودکان از کودکان در ایام سوگواری ماه محرم برنامه های دیگری است که در هفته ملی کودک اجرا می شود.

وی افزود: مراکز فرهنگی هنری کانون فارس در سراسر استان نیز با اجرای برنامه های متنوعی مثل گردهمایی کودکان در قالب دسته های عزاداری و سینه زنی، اجرای فعالیت در روستاها، برپایی نمایشگاه آثار اعضا، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، دیدار با کودکان بیمار و اجرای برنامه در بیمارستان ها، اهدای کتاب و سرگرمی های سازنده، برگزاری جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ، برگزاری نشست و همایش قصه گویی و عطر افشانی قبور شهدا با حضور کودکان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

لازم به ذکر است برنامه های هفته ی ملی کودک با نگاه به آیین‌های دینی و مذهبی ماه محرم از روز 15 تا 21 مهر در سراسر کشور اجرا می شود.

نظرات بینندگان