کد خبر: ۹۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل محیط زیست استان فارس:

باید قوانین سخت گیرانه تری برای حمل سلاح در نظر گرفته شود

مدیرکل محیط زیست استان فارس با بیان این که آموزش های بلند مدت و کار فرهنگی می تواند مانع بروز حوادث ناگوار برای محیط بانان باشد، گفت: باید قوانین سخت گیرانه تری برای حمل سلاح به ویژه در مناطق ممنوعه در نظر گرفته شود.

حمزه ولوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شیرازه، ابراز داشت: هم اکنون بیش از 220 نفر به عنوان محیط بان در استان فارس مشغول به کار هستند که اگر قوانین های موجود برای حمل سلاح سخت گیرانه تر نشود و کارهای فرهنگی و آموزشی دراز مدت انجام نگیرد ممکن است در آینده بازهم شاهد اتفاقات ناگوار باشیم.

وی ادامه داد: رسانه ها به ویژه صدا وسیما، سازمان آموزش و پرورش، قوه قضایه و قضات، مجلس شورای اسلامی باید در امر آموزش، فرهنگی و اعمال قوانین سخت گیرانه ورود کنند تا جان محیط بانان از طرف شکارچیان کمتر به خطر بیافتد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس در بخش دیگری از گفت وگو به وضعیت محیط بان زخمی شده ارژن اشاره کرد و افزود: حال عمومی این محیط بان خوب است و از بیمارستان مرخص شده است.

ولوی خاطر نشان کرد: شکارچیان که سه نفر بودند متاسفانه با فراراز منطقه شناسایی نشدند، اما محیط بان که از ناحیه دست مورد آسیب قرارگرفته بود با انتقال به بیمارستان شهید رجایی مورد مداوا قرار گرفت که از بیمارستان مرخص شده است.

وی با بیان این که همه میحط بانان استان فارس از بیمه برخوردار هستند، تصریح کرد: حقوق و مزایا در محیط زیست بسیار پایین است که این امر از مدیر کل تا محیط بانان قراردادی را شامل می شود.

نظرات بینندگان