کد خبر: ۹۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرامه:

قاچاقچی پرنده شکاری در منطقه خرامه دستگیر شد

رئیس اداره محیط زیست خرامه گفت: طی روزهای گذشته و با مشاهده کوه خطی که در دریاچه طشک به وجود آمده بود، سرنخ هایی مبنی بر حضور یک قاچاقچی پرنده در این شهرستان به دست آمد که باپی گیرهای انجام شده قاچاقچی دستگیر شد.

به گزارش شیرازه، خرامه اظهار داشت: هرساله در فصل پاییز و مخصوصا در مهرماه، قاچاقچیان پرنده در مناطق بیابانی و کم تردد جهت زنده گیری پرندگان مشاهده می شوند.

وی افزود: طی روزهای گذشته و با مشاهده کوه خطی که در دریاچه طشک به وجود آمده بود، سرنخ هایی مبنی بر حضور یک قاچاقچی پرنده در این شهرستان به دست آمد و برنامه های گشت زنی و کمین در این منطقه شدت یافت.

شیروانی ادامه داد: پس از چند روز کمین ماموران اداره محیط زیست خرامه، یک قاچاقچی «باز شکاری» که جهت زنده گیری پرندگان از شهرستان گناوه استان بوشهر به خرامه آمده بود در هنگام شکار در دریاچه طشک دستگیر شد.

رییس اداره محیط زیست خرامه گفت: این شخص که «ح. الف» نام دارد اهل گناوه در سال 93 نیز به همین جرم دستگیر شده بود و دارای سابقه کیفری است و با ارتباطی که با افراد محلی داشته به این منطقه آمده بود.

وی با اشاره به توقیفات محیط زیست از این قاچاقچی بیان داشت: از این شخص یک بُهله دلیجه، دو قطعه قمری و یک تور پرنده گیری کشف و ضبط و نهایتا با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شد.

شیروانی در پایان خطاب به مردم گفت: در صورت مشاهده گودال های غیرطبیعی، گشت زدن های مشکوک خودرو یا موتورسیکلت، صدای شلیک گلوله و یا افرادی که در حال زنده گیری پرندگان هستند، ماموران اداره محیط زیست را از طریق شماره تلفن 07132722808 مطلع سازند.

منبع صدای خرامه

نظرات بینندگان