کد خبر: ۹۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

پیکر هم‌رزم شهید چمران در زادگاهش تشییع و تدفین شد

پیکر مطهر شهید محمد رشیدی از هم‌رزمان شهید چمران امروز با حضور گسترده مردم شهرستان مهر در روستای چاهو تشییع و تدفین شد.
به گزارش شیرازه، مراسم تشییع و تدفین شهید محمد رشیدی که در سال 61 و در عملیات رمضان، منطقه شلمچه به شهادت رسیده بود، پس از 34 سال انتظار صبح امروز با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار شهرستان مهر، در روستای چاهو زادگاه این شهید گران‌قدر برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام طی عملیات تفحص در مناطق عملیاتی کشف ‌شده و از طریق انجام آزمایش دی. ان.ای شناسایی شد.

به گزارش فارس، هرساله بعد از خبر مفقودی شهید رشیدی که 34 سال از آن می‌گذرد، روز هشتم محرم به نیت بازگشت این شهید بزرگوار مراسمی همراه با نذری و قرائت زیارت عاشورا در منزل این شهید برپا بوده که امسال مراسم تشییع و تدفین این لاله سفر کرده مقارن با این روز گرامی داشته شده است.

پاسدار شهید محمد رشیدی سال 43 در روستای چاھو از توابع بخش مرکزی شهرستان مھر دیده به جهان گشود.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی برای یاری‌ رساندن به خانواده وارد بازار کار شد و سپس به شیراز رفت و با معلم اخلاق و شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب آشنا شد و در دروس این استاد فرزانه شرکت می‌کرد. با اوج‌گیری نهضت اسلامی در شیراز و آبادان، به تبلیغ اندیشه‌های امام پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب، جوانان محل را در پایگاه مقاومت سازمان‌دهی کرد و با تجاوز دشمن به مرزهای کشور، سراسیمه به‌ سوی جبهه شتافت و به ستاد جنگ‌ھای نامنظم شهید چمران پیوست و همزمان با شهادت شهید چمران در دھلاویه مجروح شد.

مدتی بعد به سپاه پاسداران پیوست و در جبهه‌های سوسنگرد، گیلان غرب و شلمچه حماسه آفرید. سرانجام در سال 61 در عملیات رمضان در منطقه شلمچه درحالی‌ که با یک گروه 30 نفری مشغول پاک‌سازی مواضع دشمن بود با تنی مجروح در اطراف بصره به محاصره دشمن درآمد.

خبر بازگشت پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از شناسایی از طریق انجام آزمایش دی. ان.ای جمعه پنجم محرم به خانواده ایشان اطلاع داده شد.


منبع: فارس
نظرات بینندگان