کد خبر: ۹۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه آباده:

دشمن را با آیه های قرآن باید شناخت

امام جمعه آباده گفت : دشمن را با دید دشمن باید دید، آیه هایی در قرآن به معرفی دشمن پرداخته که با مراجعه به آن ها می توان دشمن را شناخت.

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما؛  حجت الاسلام  موسوی خراسانی، امام جمعه آباده در نماز جمعه این هفته با اشاره به اتفاقات اخیر عنوان کرد : وزیر محترم اطلاعات خبر از دستگیری گروهی دادند که از خارج وارد شده بودند و می‌خواستند در روز های تاسوعا و عاشورا در شهر لار بین عزادران مقدار زیاد مواد منفجره را منفجر کنند که توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند، آن‌ها برای از بین بردن امنیت برنامه ریزی کرده بودند که وزارت اطلاعات نقشه شوم آن ها را نقش برآب کرد و باعث شد که مردم در امنیت تمام به عزاداری بپردازند.

امام جمعه آباده ضمن عرض تسلیت شهادت امام سجاد(ع) در خصوص امام به بیان داستانی از ان حضرت کرد و گفت: امام در همان دوران کودکی فرد دانا و فرزانه بود شخصی در بیابان مکه و مدینه در حال عبور بود که به یک نوجوان 8 ساله برخورد می کند. به او نزدیک می شود و بعد از سلام و احوال پرسی از او می پرسد چه کسی همراه تو است؟ و در جوابش امام می‌گوید خدای عالم با من است.

وی داستان این طور ادامه می دهد: سه سوال از او کرد، غذایت کجاست؟ مرکبت چیست؟ مقصدت کجاست؟ امام پاسخ داد غذایم تقوای الهی است. مرکبم دوپایم است و مقصدم مولایم است، به سمت خانه خدا به قصد زیارت می روم. شخص در راه برگشت در منطقه افتح به مکان شلوغی رسید که جمعیت جمع شده بودند کودکی بود که مردم از او سوال می پرسیدند و او پاسخ می داد، کنجکاو شد و جلو رفت تا ببیند او کیست در کمال تعجب دید همان کودک است و مردم او را زین العابدین خطاب می کنند.

خطیب نماز جمعه آباده گفت: امام سجاد(ع) در سن 21 سالگی در نزدیکی کربلا بیمار شد و ما در نقل و قول های خود بیشتر بیماری او را نقل می کنیم در حالی که نقل شده در روز عاشورا زمانی که خبر شهادت اصحاب می آمده، دست به قبضه شمشیر می برده و در اوج کسالت و بیماری به قصد نبرد از بستر بلند می شده و با دستور امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) از رفتن باز داشته می شده یعنی این غیرت جنگ در اوج مریض هم در وجود امام بوده منتها آن روز به صلاح الهی ایشان در بستر بیماری بود.

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی در پایان خطبه های خود به جنایات اخیر آل سعود در یمن اشاره کرد و گفت : دشمنان یمن نه ماه محرم شناختند و نه ماه رمضان، مسلمان هم هستند و کلید بیت مسلمانان هم در
جیب دارند و در هر زمان چه ماه حرام باشد چه نباشد مسلمانان یمن را به خاک و خون می‌کشند.

نظرات بینندگان