کد خبر: ۹۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نی ریز خبرداد:

مواردی که اگر رعایت نکنید به سادگی دچار دردسر خواهید شد

قاضی شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب نی ریز نکاتی را یاوآور شد که اگر رعایت نشوند به راحتی می توانند برای هر شخصی دردسرساز شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ با توجه به مشکلات عمده و روزمره که ناخواسته در جامعه رخ میدهد و گهکاهی مشکلات جبران ناپذری را در پی دارد ، از همین رو دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نی ریز نکاتی را یادآور شدند که اگر رعایت شود خیلی از مشکلات و دردسرهای بی مورد برای ما اتفاق نخواهد افتاد.

سیدسجاد ساجدی دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نی ریز گفت: مواردی بسیاری ساده هستند که با رعایت نکردن ان ها به راحتی می تواند برای هر شخصی درد سر ساز شود .

وی در ادامه موارد را به شرح زیر بیان کرد؛ دردسرهای این موارد گریبان شما را می گیرد :

1-هنگام خرید یا فروش سیم کارت کار کرده نسبت به انتقال مالکیت آن با حضور در دفتر اپراتورمربوط اقدام گردد .

2- در هنگام خرید تلفن همراه به منظور تایید اصالت گوشی، با شماره گیری کد #06#* از تطابق شماره سریال تلفن خود، مندرج در پشت تلفن، زیر باتری، با سریال روی جعبه اطمینان حاصل نمایید .

3- با مراجعه به سایت mobilecount.cra.ir از کلیه سیم کارتهایی که مالک آن شما می باشید، مطلع شوید و در صورتی که از وجود برخی شماره ها بی خبر هستید نسبت به مسدود بودن آن اقدام فرمایید .

4- درصورت خرید یا فروش وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت یا خودرو نسبت به تعویض پلاک و انتقال سند مالکیت به نام خود در اسرع وقت اقدام فرمایید .

5-حتما وسیله نقلیه خود، وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه را در اختیار دیگران قرار ندهید . در صورتی که با وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه تصادفی صورت گیرد و راننده مقصر شناخته شود، مالک مسئول پرداخت جزای نقدی به میزان ده درصد خسارات بدنی وارد شده می باشد . (اکثر پرونده هایی که موتورسیکلت دخیل و مقصر در حادثه بوده مشمول این مورد می شود .

6- از ارسال عکس ها و فیلم های شخصی در فضای مجازی (از طریق نرم افزارهای واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و ...) خودداری فرمایید . حتی از انتخاب عکس های شخصی به عنوان پروفایل به علت سوء استفاده های فراوان اجتناب فرمایید .

7- رمز عابر بانک های خود را به صورت دوره ای تغییر بدهید . رمز و مشخصات کارت خود را به ویژه رمز دوم و شماره CVV2 در اختیار دیگران قرار ندهید .

8- نسبت به فعال سازی سامانه دریافت پیامک مربوط به میزان موجودی و تراکنش های حساب خود اقدام فرمایید .

9- در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه خود، سریعا بدون نیاز به مراجعه به دفتر اپراتور مربوطه، با شماره گیری کد # سریال گوشی *2141*11* نسبت به ردیابی تلفن خود اقدام فرمایید . یا ارسال عدد 2141 به شماره پیامکی 111 سپس ارسال سریال گوشی (این دو روش فقط از طریق خطوط دائمی قابل اجرا می باشد) و در ظرف مدت 10 روز از طریق پیامک به اطلاع شما می رسد


شایان ذکر است ؛ قاضی ساجدی عنوان کرد مواردی از این دست بازهم وجود دارد که در ادامه و تکمیل همین مطلب به مخاطبان و مردم اعلام خواهم کرد.



برچسب ها: نی ریز ، مشکلات ، دردسر ، دادسرا
نظرات بینندگان