کد خبر: ۹۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

ورزش اسکیت خرامه؛ گمنام اما پرافتخار

ورزش اسکیت به عنوان یک ورزش نوپا و تازه، چند سالیست که فعالیت خود را در شهرستان خرامه آغاز کرده و علاوه بر پرورش استعدادهای درخشان کشوری، فعالیت های فرهنگی مختلفی همچون برگزاری جشن انقلاب و برپایی مراسم افطاری را در دستور کار خود دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، همه ساله به منظور آشنایی جامعه با اهمیّت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی از 26 مهر تا دوم آبان، هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری می شود.

ورزشکاران شهرستان خرامه، سهم بسزایی در عرصه های مختلف قهرمانی را به خود اختصاص داده اند که قهرمان پارالمپیکی، نونهالان و نوجوانان کاراته کار، افتخار آفرینان ووشوکار، استعدادهای درخشان اسکیت باز و بلندقامتان بسکتبال بخشی از آنها هستند.

ورزش اسکیت به عنوان یک ورزش نوپا و تازه، چند سالیست که فعالیت خود را در شهرستان خرامه آغاز کرده و علاوه بر پرورش استعدادهای درخشان کشوری، فعالیت های فرهنگی مختلفی همچون برگزاری جشن انقلاب و برپایی مراسم افطاری را در دستور کار خود دارد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/26%20skeit/26%20mehr%20%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%20%D8%A7%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D8%AA%201.jpg

ندا عباسی رییس هیئت اسکیت خرامه در گفتگو با صدای خرامه اظهار داشت: این ورزش از تابستان سال 92 فعالیت خود را با مربی گری خانم رحیمی آغاز کرد و در حالی که در ماه های اول با حضور 5 نفر فعالیت داشت، در زمستان همان سال، این تعداد به بیش از 50 نفر رسید.

وی افزود: در تابستان سال 94 کلاس های حرفه ای اسکیت در شاخه های سرعت، نمایش و فری استایل، آغاز که این کلاس ها منجر به حضور در مسابقات استانی در سال 95 و درخشش اعضای این تیم شد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/26%20skeit/26%20mehr%20%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%20%D8%A7%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D8%AA%202.jpg

عباسی به افتخارات این رشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال 95 هانیه قهستانی عناوین مختلفی همچون مقام سوم ماده 1000 متر مسابقات قهرمانی سرعت و مقام اول 2 کیلومتر و 4 کیلومتر جاده ای را نصیب خود کرده است.

رییس هیئت اسکیت خرامه بیان داشت: تابستان امسال، شاخه جدیدی به نام رول بال وارد کشور شده که هانیه قهستانی و فاطمه بذرافشان به لیگ استان راه یافتند و هم اکنون، شهرستان خرامه جایگاه بسیار خوبی را در استان پیدا کرده است.

وی ضمن معرفی هانیه قهستانی به عنوان جوان ترین مربی اسکیت استان فارس گفت: مسابقات کشوری رول بال، آذرماه امسال با حضور هانیه قهستانی و فاطمه بذرافشان در اصفهان و مسابقات سرعت با حضور سمین دهقان و هانیه قهستانی اسفندماه امسال در بندرعباس برگزار خواهد شد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/26%20skeit/26%20mehr%20%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%20%D8%A7%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D8%AA%203.jpg

عباسی به دیکر افتخارات هیئت اسکیت شهرستان خرامه اشاره کرد و افزود: در 6 ماه اول امسال در تعداد بیمه شدگان ورزشی مقام اول را بعد از شیراز کسب کردیم و در فعالیت های فرهنگی نیز مقام اول استان را داریم.

رییس هیئت اسکیت خرامه با تاکید بر این مطلب که ورزشکاران رشته اسکیت، پس از سه سال فعالیت آماده حضور در مسابقات می شوند بیان داشت: این ورزشکاران باید دوره های پایه، تکمیلی، پیشرفته و حرفه ای را پشت سر گذاشته تا به مسابقات اعزام شوند.

وی ادامه داد: در حالی که تعرفه استانی کلاس های حرفه ای مبلغ 500 هزار تومان برای 12 جلسه است از دانش آموزان مستعد هزینه ای دریافت نشد و به همین ترتیب، کلاس های پایه و تکمیلی که دارای تعرفه استانی 100 هزار تومان هستند، مبلغ 30 هزار تومان و متقاضیان 17 سال به بالا با تخفیف ویژه ثبت نام خواهند شد.

عباسی در پایان گفت: با پی گیری های انجام شده توسط هیئت اسکیت، پیست زمین چمن خرامه که قرار بود خاک آجر باشد به پیست آسفالت تغییر کرد تا پیست رسمی اسکیت سرعت جهت ورزشکاران محیا شود.

نظرات بینندگان