کد خبر: ۹۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

افتتاح ۴ طرح راداری و ناوبری در صنایع الکترونیک شیراز

ا حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، چهار طرح راداری و ناوبری در صنایع الکترونیک شیراز به بهره‌ برداری رسید.

افتتاح ۴ طرح راداری و ناوبری در صنایع الکترونیک شیرازبه گزارش شیرازه،به نقل از شبکه خبر، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این 4  طرح شامل دو سامانه رادار معراج چهار و مطلع الفجر سه، و دو سامانه dme و سامانه سطح سنج راداری در خانواده سامانه های ناوبری هوایی است.
 سردار حسین دهقان با اشاره به اینکه سامانه رادار معراج چهار، دارای قابلیت کنترل، هشدار اولیه، مراقبت هوایی برد بلند، زمین پایه و ردگیری سه بعدی است افزود: این سامانه مجهز به تکنیک های روز ضد جنگ الکترونیک است و قابلیت آشکار سازی و ردگیری  200 هدف را دارد و مجهز به اتاق کنترل فرماندهی است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رادار مطلع الفجر سه، سامانه دیگری است که امروز افتتاح شد و این رادار قابلیت مراقبت هوایی برای کشف و شناسایی اهداف دو بعدی و برد 500 کیلومتر را دارد.
سردار دهقان افزود: سامانه dme یک سامانه کمک ناوبری رادیویی است که در فرودگاه های غیر نظامی استفاده می شود و برای تماس ایستگاه زمینی با کابین خلبان ساخته شده است.
او افزود: سامانه سطح سنج راداری نیز سامانه ای است که با استفاده از فناوری های موج میلیمتری، میزان سطح مایعات را در مخازن مورد استفاده در پالایشگاه و صنایع پتروشیمی محاسبه می کند و دقت اندازی گیری این سامانه بین یک تا پنج میلیمتر است.
دهقان افزود: این سامانه پیش از این از خارج از کشور وارد می شد که اکنون با تلاش متخصصان داخلی، کاملا بومی سازی شده است.
سردار دهقان گفت: این سامانه از نظر کیفیت، دقت و قیمت با جدیدترین محصولات جهانی به گزاری کند.

دانلود


نظرات بینندگان