کد خبر: ۹۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

كشف محموله ملياردي قاچاق از يك مجتمع مسكوني در شيراز

پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار، وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كشف محموله ملياردي قاچاق از يك مجتمع مسكوني در شيرازبه گزارش شیرازه به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، سرهنگ "سيروس حيدري" گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان فارس با انجام اقدامات اطلاعات،‌ مطلع شدند يك مجتمع مسكوني واقع در شمال شهر شيراز، به محل دپوي كالاي قاچاق تبديل شده است.

وي ادامه داد: در بازرسي از از آن محل مقادیر زیادی كالاي قاچاق از نوع پارچه به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است.

رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: در اين رابطه، صاحب پارچه هاي كشف شده از اين انبار دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.


زن و شوهر كلاهبردار به آخر خط رسیدند

سرهنگ "سيروس حيدري" گفت: يكي از شهروندان شيرازي با مراجعه به يكي از پليس آگاهي استان مدعي مي شود، چند ماه قبل، از طريق دريافت يك پيامك تبليغاتي براي خريد خودرو به يك شركت مراجعه مي كند.

وي ادامه داد: پس از مراجعه اين فرد به آن شركت واقع در يكي از خيابان هاي شمال شهر شيراز، در آنجا به وي اعلام مي شود طي مدت 5 روز پس از تنظيم قرارداد و پرداخت قسط اول بهاي اتومبيل مورد تقاضا، خودرو به وي تحويل خواهد شد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس بيان كرد: اين شهروند نيز 250 ميليون ريال نقد و 250 ميليون ريال ديگر نيز طي يك فقره چك به آن شركت پرداخت مي كند، به اميد اينكه ظرف 5 روز اتومبيل درخواستي را تحويل بگيرد.

سرهنگ حيدري گفت: اما پس از دو ماه از تاريخ مقرر، خبري از اتومبيل نمي شود و مسئولان آن شركت به وي مكررا وعده هاي امروز و فردا مي دهد تا اينكه متوجه مي شود محل شركت و نام آن تغيير يافته است.

وي اظهار كرد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و در تحقيقات انجام شده مشخص شد، شركت مذكور در استان ديگري به ثبت رسيده و اجازه فعاليت در استان هاي ديگر را ندارد و فردي با همسرش با اسامي جعلي و مستعار، با تاسيس شركت هاي بدون مجوز اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كنند.

رئيس پليس آگاهي استان فارس افزود: با هماهنگي مقام قضائي هر دو نفر متهم دستگير، سوابق كيفري آنها بررسي و مشخص شد اين مرد قبلا نيز سابقه جعل و كلاهبرداري در استان تهران را داشته است.

سرهنگ حيدري با اشاره به اينكه علاوه بر كلاهبرداري فوق، دو فقره كلاهبرداري ديگر از اين زن و شوهر كشف شده،گفت: با توجه به اينكه احتمال كلاهبرداري اين دو نفر در ديگر در استان ها نيز وجود دارد، تحقيقات پليس از آنها ادامه دارد.


دست رد ماموران به رشوه 50 ميليون ريالي در فارس

سرهنگ "رضا صادقي" گفت: مامورا انتظامي شهرستان شيراز با انجام اقدامات اطلاعاتي، مطلع شدند فردي در اطراف اين شهرستان اقدام به داير كردن، منقل خانه كرده است.

وي ادامه داد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و ماموران مستقر در پاسگاه گويم ضمن بازرسي از آن محل، متهم را دستگير كردند.

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامی استان فارس گفت: متهم دستگير شده جهت رهايي از چنگال قانون اقدام به پرداخت 50 ميليون ريال به عنوان رشوه به ماموران كرد، كه ماموران وظيفه شناس ضمن رد رشوه، مراتب را جهت انعكاس به مقام قضائي صورت جلسه كردند.


وانت پرايد حامل 96 كيلوگرم ترياك در آباده متوقف شد

سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" گفت: ماموران انتظامي شهرستان آباده با همكاري عوامل بسیج اين شهرستان، اقدام به برقراری ایست و بازرسی در اطراف اين شهرستان كردند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران هنگام كنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و زماني كه قصد متوقف كردن آنرا داشتند، راننده بدون توجه به فرمان ايست ماموران اقدام به فرار كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده گفت: پس از مسافتي تعقيب و گريز، خودرو متوقف و در بازرسي از خودرو ۹۶ کیلو ۷۵۰ گرم تریاک كشف، راننده نيز كه جواني 25 ساله بود، دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.


دستبند پليس فتا بردستان سارق عابربانك در فسا

سرهنگ "علی شیبانیان" گفت: پیرمردی 68 ساله با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان فسا مراجعه و اظهار كرد؛ در زمان بستری در بیمارستان از کمد شخصی وی، کیفی حاوی مدارک و کارت عابر بانک سرقت شده و سارق نیز شب همان روز اقدام به برداشت حدود 4 میلیون ریال از حساب وی كرده است.

وي ادامه داد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي، سارق را شناسايي و دستگير كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار كرد: متهم 28 ساله و ساکن یکی از روستاهای شهرستان فسا می باشد كه در تحقيقات به جرم خود اقرار و اذعان كرد؛ با تصور اينكه هرگز توسط پليس شناسایی و دستگير نخواهد شد، دست به چنين كاري زده است.

سرهنگ علی شیبانیان در این خصوص هشدار داد: پلیس فتا با توجه به دسترسی های موجود و بهره از نیرو های متخصص در جهت اجرای عدالت گام بر می دارد و همواره با افراد سود جو و فرصت طلب، در این فضا برخورد خواهد كرد.

وي خاطر نشان كرد: در این پرونده شاکی به علت قرار دادن رمز کارت در کنار کارت، مورد سوء استفاده سارق قرار گرفت که اگر هشدارهای پلیسی را مد نظر قرار می داد شاید به چنین مشکلی گرفتار نمی شد.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان