کد خبر: ۹۹۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی:

اسلام دشمن متجاوزین به بیت المال است

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه عدل در جامعه زمانی حاکم می‌شود که افراد به حق خود قانع و از جایگاه واقعی خود راضی باشند و اگر به حقوق عمومی دست‌اندازی شد به همان میزان فقر در جامعه نهادینه می‌شود و پیامبران در طول حیات نبوت خود وظیفه داشتند
هیچ پیامبری در کنار خانه اشراف بار نینداختبه گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع)، با اشاره به آیات قرآنی به موضع‌گیری هفت پیامبر پیش از رسول مکرم اسلام (ص) در برابر صاحبان مکنت و قدرت و ثروت پرداخت و اظهار داشت: از حضرت نوح تا موسی (ع) بنا بر آیات قرآنی، پیامبران همواره در برابر آنانی که تجاوز به بیت‌المال داشته‌اند و حقوق مردم را نادیده می‌گرفتند و با جمع‌آوری ثروت بر دیگران فخر می‌فروختند، به مبارزه پرداخته‌اند.

وی افزود: آنچه در قرآن در جمله تمام پیامبران به‌طور مشترک آمده، این بوده که ما مزدی را در برابر رسالت خود طلب نمی‌کنیم که این مهم ریشه‌ای و اساسی است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به آیات قرآنی تصریح کرد: خداوند به نبی مکرم اسلام و آخرین فرستاده خود می‌گوید که درراه مبارزه با اشرافی‌گری ایستادگی و دیگران را نیز بر این امر دعوت کن چراکه خدای منان تأمین نیاز فقرا را بر عهده ثروتمندان قرار داده است.

خطیب جمعه شیراز بابیان این‌که خداوند تأمین نیاز فقرا را بر عهده ثروتمندان جامعه قرار داده است گفت: در قرآن مجید خدای متعال زندگی فقرا را در ثروت اغنیا قرار داده و اگر فقیری گرسنه بماند، گرسنگی او به خاطر خودداری ثروتمند از انفاق است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خدای منان در روز قیامت می‌پرسد که چگونه با ثروت خود برخورد کرده‌اید و در این راه وظیفه خود را به چه نحوی انجام داده‌اید.

ایمانی بابیان این‌که عدل در جامعه زمانی حاکم می‌شود که افراد به حق خود قانع و از جایگاه واقعی خود راضی باشند ادامه داد: اگر به حقوق عمومی دست‌اندازی شد به همان میزان فقر در جامعه نهادینه می‌شود و پیامبران در طول حیات نبوت خود وظیفه داشتند با این‌گونه چهره‌ها برخورد و مبارزه کنند.

امام‌جمعه شیراز رشد و بالندگی هر جامعه را در داشتن علم، استقامت و معنویت دانست و بیان کرد: اگر در هر جامعه علم، ایستادگی و استقامت و معنویت کنار یکدیگر قرار گیرد، در آن جامعه شکوفایی و پویایی خواهد بود و افراد آن به کمال می‌رسند.

خطیب جمعه شیراز بر شناسایی و تقویت نخبگان و فرهیختگان جامعه و جوانان دارای فکر و اندیشه تأکید و تصریح کرد: باید از نفوذ و اثرگذاری دشمن بین نخبگان و فرهیختگان جامعه جلوگیری کرد.

وی با تصریح این‌که جامعه اسلامی ما باید در حوزه علم و معرفت گام‌های بلند و اساسی بردارد و آهنگ رشد علمی سریع‌تر از گذشته باشد اظهار داشت: نظام اسلامی باید با فتح قله‌های علم و معرفت ابزار را از دشمن ستمگر و حیله‌گر بازستاند و فضای رشد برای تمام انسان‌ها را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خطاب به دانشگاهیان این استان خاطرنشان کرد: اجازه ندهید آهنگ رشد علمی در فارس کند شود تا مانند گذشته دچار عقب‌گرد شویم.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت نخستین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی امام‌جمعه شهید تبریز که در نماز عید قربان توسط تروریست‌ها به شهادت رسید به سالگشت شهادت نوجوان شهید حسین فهمیده اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) این نوجوان را رهبر نامید که باید روز بسیج دانش‌آموزی 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار را همیشه در خاطره داشت.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در طول بیش از 60 سال دشمنی با کشورمان تصریح کرد: آنچه توسط آمریکای جنایتکار در طول این مدت مشاهده‌شده، جز ترور دانشمندان، شهدای محراب و جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما نبوده است.

ایمانی در ادامه با اشاره به 13 آبان و سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه و همچنین شهادت دانش‌آموزان در دانشگاه تهران گفت: در تمام خیانت‌ها و جنایت‌های صورت گرفته در طول 60 سال در کشورمان همواره انگشت آمریکا مشاهده شده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵
0
کی باید جلو متجاوزین را بگیرد؟