کد خبر: ۹۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل دفتر اجتماعی استاندری فارس خبرداد:

وقوع ٢٢ طلاق از هر ١٠٠ ازدواج در شیراز

شیراز- مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: در شهر شیراز از هر ۱۰۰هزار ازدواج ۲۲ مورد به طلاق ختم می شود.
به گزارش شیرازه، علی محمد موسوی  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در همایش بررسی آسیبهای اجتماعی و خرد جمعی به میزبانی روزنامه نیم نگاه در شیراز گفت: رویکرد مسائل اجتماعی بایدبلند مدت باشد و ورود به این عرصه کم است، باید با روحیه جهادی و مشارکت عمومی در این عرصه گام برداشت، متاسفانه کشور دچار ۲۰ سال عقب ماندگی در مسائل اجتماعی است.

وی افزود: ابتدا آسیبهای اجتماعی را انکار کردیم بعد به  موعظه روی آوردیم که نتیجه نداد و برخورد کردیم آنهم به نتیجه مفید ختم نشد.

 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس تاکید کرد: دومین چالش مهم این دولت کاهش آسیب های اجتماعی است ، دولت وارث این عرصه است و باید تمامی نهادهای انقلابی ما را یاری کنند.
موسوی تاکید کرد: در این زمینه نباید انتظار معجزه داشته باشیم، اول باید مسیر ریل گزاری و بتوانیم شرایط موجود را کنترل کنیم.

وی افزود: متاسفانه ۱۵درصد طلاقها در سال اول و ۴۵درصد در پنج سال اول زندگی رقم میخورد.

موسوی اضافه کرد: روند افزایش آمار طلاق نشان دهنده عدم شناخت همسران از همدیگر و همچنین کوتاهی در روند آموزش قبل از ازدواج است که در این زمینه مصوب شده که تمام زوجهای جوان قبل از ازدواج ۱۲ساعت آموزش روانی و مسائل زناشویی اجباری ببینند.

وی بیان کرد: که در این زمینه در کشور جایگاه خوبی داریم و از لحاظ کاهش طلاق رتبه دوم را دارا هستیم.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس گفت: در امر کاهش آسیبها مشارکت عموم مردم و خیرین بسیار تعیین کننده است، استان فارس خواستگاه خیرین بزرگ کشور بوده و همچنین خواهد بود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: بیکاری یکی از عوامل مهم در بروز آسیبهای اجتماعی می باشد و نبود شغل مناسب در شهرستانها و روستاها باعث مهاجرت به حاشیه شهرها و منتهی به بالا رفتن نرخ آسیبهای اجتماعی می شود.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان۱۲درصد است و این نرخ در رستم و خرامه نزدیک به سه برابر میانگین استان است و دلیلی است بر تشدید حاشیه نشینی در مرکز استان و افزایش سطح آسیب اجتماعی بنابراین با ایجاد شغل بسیاری از آسیبهای اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: مهر

نظرات بینندگان