کد خبر: ۹۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
در مرز بین المللی شلمچه انجام می شود؛

موکب احمدبن موسی میزبان دائمی زائران حسینی

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان این که یک هکتار زمین برای موکب احمدبن موسی در مرز بین المللی شلمچه اختصاص یافته است، گفت: این موکب علاوه بر میزبانی زائران اربعین به صورت دائمی میزبان زائران حسینی و راهیان نور است.

موکب احمدبن موسی میزبان دائمی زائران حسینیبه گزارش شیرازه، رمضان امینی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی در شیراز از آماده شدن موکب احمدبن موسی در مرز بین المللی شلمچه برای میزبانی زائران اربعین حسینی خبر داد و بیان داشت: ایجاد این موکب در زمینی به مساخت یک هکتار آماده شده که تمام زیر ساخت های آن به صورت مهندسی و کارشناسی شده صورت گرفته و دارای حمام، سرویس بهداشتی،رخت شوی خانه و محل اسکان است.

وی با بیان اینکه 600 نفر از نیروهای شهرداری شیراز دراین موکب میزبان زائران حسینی هستند، خاطر نشان کرد:این موکب گنجایش 30 هزار نفر زائر را دارد که اولین گروه از نیروهای شهرداری شیراز به مرز بین المللی شلمچه اعزام شدند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به این که 50 دستگاه اتوبوس جابه جایی زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر را انجام می دهند، ادامه داد: 200 مخزنِ ویژه ذخیره سازی و حمل پسماندها، 10 دستگاه خودرو حمل پسماند، سه الی چهار تانکر تامین آب، سه دستگاه ماشین حمل و نقل مواد بازیافتی و همچنین نظافت 18 هکتار از مسیر زائران در مرز شلمچه را نیروهای شهرداری شیراز انجام می دهد.

امینی با بیان اینکه بر اساس مصوبه 25 مردادماه شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شد از ظرفیت اربعین برای معرفی استان فارس و شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) استفاده شود،تصریح کرد: در همین راستا 100 هزار کتابچه به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی که به معرفی شهر شیراز و قابلیت های آن از جمله: گردشگری، فرهنگی، مذهبی و حتی توریست درمانی اشاره دارد.

وی همچنین به ورود زائران به کشور اشاره کرد و گفت: همه اتباع خارجی از مرز بین المللی شلمچه وارد کشور می شوند که بخش نظافت و جابه جای آنان از مرز تا خرمشهر برعهده شهرداری شیراز است که این نیز فرصت خوبی برای معرفی فارس و شیراز به زائران خارجی است.

امینی در پایان سخنانش ضمن تشکر و قدردانی از مردم و خیرین که شهرداری شیراز را دراین امر مهم یاری می دهند،یادآور شد: بخش ایمنی و آتش نشانی 17 الی 18 کیلومتر از محور شلمچه نیز به عهده استان فارس است.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان