کد خبر: ۹۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵

انبارهای غیر مجاز تهدیدی جدی برای ایمنی شهر

آتشنشانی به عنوان یک سازمان اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در ایمنی و امداد و نجات دارد، شیرازه یک بسته خبری از این سازمان در استان را منتشر می‌کند.

نجات آوا دو ساله از حبس در اتاق

به گزارش شیرازه، پس از اعلام حوادث و آتش سوزی های متعدد در خصوص تغییر کاربری منازل مسکونی به انبارهای غیر مجاز، تیم آتش نشانی در محل حادثه حضور پیدا می کند و شعله های آتش که گاهاً به منازل مسکونی اطراف نیز خسارت های شدیدی وارد می کند را مهار می کند. اما مسئله نگران کننده آن است که این اماکن بدون مجوز و بررسی فنی و صدور از مراکز ذیصلاح به انبار تبدیل شده اندو در سطح شهر فراوان، اما پنهان اند.

آتش پاد دوم شایق، رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شیراز در این باره گفت : به جز آتش سوزی انبارهای ضایعات کارتن، مواد بازیافتی و زباله یا موارد دیگر ضایعاتی که در انبارهای سرپوشیده مجاور منازل مسکونی طعمه حریق شده، ساختمان های مسکونی وجود دارد که اجاره داده شده و با توجه به بی اطلاعی صاحب ملک به انبارهای غیر مجاز تبدیل می شوند و اکثراً در منازل قدیمی و بافت فرسوده قراردارند و تنها در دو ماه گذشته دو انبار غیر مجاز بزرگ از جمله آتش سوزی رنگ و لوازم پزشکی رخ داده که علاوه بر تحمیل خسارتهای فراوان به وسایل و تجهیزات آتش نشانی، منازل و ساختمانهای مجاور نیز از خسارت و خطرات آن در امان نبودند.

این مقام مسئول همکاری شهروندان در شناسایی این اماکن را بسیار موثر دانست و گفت : شهروندان با گزارش این موارد به سامانه 125 آتش نشانی یا 137 شهرداری، خطرات ناشی از تصرف های غیر مجاز اینگونه اماکن که علاوه بر ایجاد بروز حادثه، در بعضی از موارد باعث آلودگی محیط شهروندی نیز می شود را به حداقل ممکن برسانند و در ایمن سازی شهری مشارکت نمایید.

شایق در خصوص نحوه بررسی و کارشناسی فنی این اماکن گفت : با تماس شهروند و اعلام موضوع به نیروهای واحد پیشگیری سازمان، سریعاً به محل جهت بازرسی مراجعه کرده و نسبت به انجام مراحل کارشناسی اقدام می کنند و در صورت عدم همکاری مالک، موارد جهت بررسی موضوع به مسئولین زیربط گزارش شده و روند قانونی طی می شود.

وی ادامه داد : انبارهای غیر مجاز در سطح شهر پس از بازدید کارشناسان کمیسیون بند 20 با همکاری سازمان های مرتبط، جمع آوری و پلمپ می شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی در پایان از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه نایمنی در سطح شهر موراد را به سامانه 125 آتش نشانی شیراز اعلام کنند و این سازمان پس از بررسی ناایمنی ، موارد را به مراکز مربوط اطلاع داده و یا درصورت داشتن امکانات در جهت رفع نا ایمنی توسط سازمان حتماً مورد را تا رفع کامل و ایمن نمودن مکان یا مورد اعلام شده پیگیری و اجرا خواهد کرد.


نجات آوا دوساله از حبس در اتاق

به دنبال تماس والدین نگران، مبنی بر محبوس کودک دو ساله شان در اتاق و عدم توانایی در بازکردن درب، تیم امدادی از ایستگاه پنج آتش نشانی به سرعت خود را به محل اعلام شده در سجادیه رساندند. آتش نشانان پس از حضور، بوسیله جعبه ابزار و مهارتهای فردی، درب را بدون خسارت باز کرده و آوا دو ساله به سلامت به آغوش والدینش سپرده شد.

دو سانحه رانندگی و چهار مجروح

پس از تماس شهروندان با سامانه 125 در ساعت 22:22 دقیقه شب چهارشنبه و اعلام واژگونی خودرو پژو پارس در کمربندی جوادیه، آتش نشانان از ایستگاه 15 به سرعت راهی محل حادثه شدند.

تیم های امدادی پس از رسیدن به محل، عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و بعد از ایمن سازی و تامین جاده بوسیله علائم هشداردهنده، در انتقال سه مجروح حادثه که سه جوان با متوسط سن 19 سال بودند با عوامل اورژانس همکاری کردند.

همچنین روغن ریخته شده در سطح آسفالت در جاده داریون در ساعت 11:15 روز گذشته، باعث برخورد یکدستگاه پیکان وانت با نیوجرسی و مجروح شدن راننده خودرو که جوان 30 ساله ای بود، شد.

آتش نشانان از ایستگاه 9 به سرعت راهی محل حادثه شده و عملیات امدادی را آغاز کردند. تیم امدادی پس از ایمن سازی محل حادثه، خودرو را به حاشیه امن از جاده انتقال داده و پاکسازی خیابان بوسیله ریختن خاک برروی سطح آسفالت نیز انجام شد.


حریق در یک کارگاه مبل سازی به دلیل آتش زدن ضایعات

در ساعت 18:49 دقیقه روز گذشته، گزارش آتش سوزی دریک کارگاه مبل سازی از طریق سامانه 125 به ایستگاه هشت آتش نشانی شیراز اعلام شد.

تیم های اطفایی به سرعت خود را به محل حادثه در خیابان دلواری رسانده و عملیات اطفای حدود یک تن ضایعات و مبل های مستهلک بوسیله چندین رشته آبدهی و 36 دقیقه تلاش آتش نشانان انجام شد.


آتش سوزی یک آپارتمان در بلوار رحمت

آتش نشانان ایستگاه شش و نیروی کمکی از ایستگاه پنج به سرعت راهی محل حادثه شده و مانع از سرایت حریق به دیگر طبقات ساختمان شدند.آتش نشانان در ساعت 19:6 دقیقه این عملیات اطفایی را به پایان رسانده و به ایستگاه محل خدمت بازگشتند.

همچنین پس از اعلام آتش سوزی در یک کانکس نگهبانی درساعت 19 دقیقه بامداد روز پنج شنبه، آتش نشانان از ایستگاه 9 به سرعت خود را به محل حادثه رسانده و عملیات اطفا را آغاز کردند.

این آتش سوزی که درمنطقه سه شهرداری و به دلیل روشن بودن پیک نیک در مجاورت بدنه کانکس وانتقال حرارت به داخل کانکس اتفاق افتاده بود، بوسیله آب موجود در محل اطفا شد.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان