کد خبر: ۹۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

آفرینش آثارهنری عاشورایی توسط هنرمند نی ریزی

کارمند دانشگاه پیام نور شهرستان نی ریز، 12 تابلو 15 متری از وقایع عاشورا در 12 سال ترسیم کرد.
آفرینش اثر هنری پیرامون واقعه عاشورا توسط کارمند دانشگاه پیام نور نی ریز
به گزارش شیرازه، مجتبی زردشت هنرمند نی ریزی، در طول 12 سال اخیر در دهه اول محرم تابلوهای زیبایی از واقعه عاشورا خلق نموده است.
طراحی این تابلوهای 15 متری که  درآن از رنگ های اکلریک و پلاستیک استفاده می شود، هرساله با آغاز دهه اول محرم در حسینیه نی ریزی های مقیم شیراز آغاز و تا شب عاشورا به پایان می رسد.
این اقدام زیبای هنرمند نی ریزی مورد تایید وتشویق رئیس هئیت های مذهبی استان فارس نیز قرار گرفته است.
مدیر گروه هنری هیئت انصار اباعبدالله الحسین علیه السلام (نی ریزی های مقیم شیراز) در مورد این فعالیت هنری گفت: با توجه به این که قیام امام حسین علیه السلام نه یک حادثه که یک فرهنگ پربار و غنی است ،هرکسی از زاویه دید خود به این قیام می نگرد و در برابر مظلومیت آن ابراز احساسات می کند.
کامرانی ادامه داد: در این مسیر می توان فعالیت های فرهنگی ، هنری و پژوهشی ماندگاری را انجام داد که گاهی تاثیراتش بیشتر و ماندگارتر باشد مانند شعر,موسیقی،داستان ،نمایش،خوشنویسی،فیلم و هنرهای مدرن امروزی. 
مدیر گروه هنری هیئت انصار اباعبدالله الحسین علیه السلام افزود: ویژگی این رویداد هنری این است که همه هنرمندان از شب اول محرم در محل هیات بصورت زنده همراه با نوای نوحه خوانان و سینه زنان به آفرینش تابلویی در رثای شهدای کربلا در ابعاد پانزده متر می پردازند و کار هنری به طریقی سازماندهی و هدایت می شود که در عصر تاسوعا به پایان می رسد و در شب عاشورای حسینی با حضور خیل ارادتمندان به اهل بیت و سید الشهدا علیه السلام در محل هیات ، رونمایی می شود.
وی بیان کرد : در یازده سال گذشته از تابلوهای ( ساقی طفلان، آخرین سجده، بی تاب حسین، رعنای کربلا، پروانه های عاشق، آخرین سرباز، دست نیاز، خرابه شام، بیرق ماندگار، زنجیر آسمانی، دلنوشته های حسینی) رو نمایی شد و از دوازدهمین تابلوی عاشورایی با نام سیمای قدسیان با آرزوی ظهور حضرت ولی عصر عج در شب عاشورای امسال رونمایی شد.
این تابلوها هر ساله در محل هیئت در خیابان نشاط پشت استانداری فارس نصب می شوند .
وی اظهار داشت: قرار است در سال آینده آلبوم تابلوها به همراه لوح فشرده و کتابی که در مورد محرم چاپ شود تا در دسترس علاقمندان قرار گیرد .
مدیر گروه هنری هیئت انصار اباعبدالله الحسین علیه السلام اضافه کرد: در ضمن این کتاب در اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی که در شهر اصفهان در محرم سال آینده برگزار خواهد شد رونمایی می شود و همچنین تابلوها توسط گروهی از ارادتمندان حضرت امام حسین (ع) در بین الحرمین کربلا به نمایش در خواهد آمد.

آفرینش اثر هنری پیرامون واقعه عاشورا توسط کارمند دانشگاه پیام نور نی ریزآفرینش اثر هنری پیرامون واقعه عاشورا توسط کارمند دانشگاه پیام نور نی ریزآفرینش اثر هنری پیرامون واقعه عاشورا توسط کارمند دانشگاه پیام نور نی ریزآفرینش اثر هنری پیرامون واقعه عاشورا توسط کارمند دانشگاه پیام نور نی ریزآفرینش اثر هنری پیرامون واقعه عاشورا توسط کارمند دانشگاه پیام نور نی ریزآفرینش اثر هنری پیرامون واقعه عاشورا توسط کارمند دانشگاه پیام نور نی ریز


انتهای پیام/

نظرات بینندگان