آسانسازی محتوای کتب درسی در دستور کار معلمان قرار گیرد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: آسانسازی محتوای کتب درسی به وسیله طرح درس نویسی استاندارد در دستور کار معلمان قرار گیرد تا دانشآموزان برای یادگیری مستقل به زحمت نیافتند.
به گزارش سرویس علمی شیرازه، محمد فیاضپور در جلسه آسیبشناسی آموزش در فضای مجازی استان فارس با اشاره به اینکه منظور از تولید محتوا، محتوایی است که توسط خود معلم تولید شده باشد، گفت: محتوای تولیدی توسط معلمان نباید هزینه بر باشد و اولیا و دانش آموزان را در این شرایط خاص به اجتماع بکشاند.
وی افزود: هر زنگ آموزش در دوره ابتدایی باید 25 دقیقه باشد و نباید معلم ودانش آموزان و اولیا را به بهانه افزایش کیفیت آموزش، شبانه روز درگیر فضای مجازی کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه جنبه های تعاملی در آموزش مجازی باید افزایش یابد بیان کرد: معلمان جنبه های تعاملی از جمله: آموزش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی را نیز در آموزش مجازی مد نظر قرار دهند تا دانش آموزان دچار مشکلات روحی و جسمی از قبیل مشکل افسردگی، چشمی، اسکلتی و وزنی نشوندو در رصدوپایش هایی که ما انجام داده ایم این مسایل مدنظرحوزه آموزش استان می باشدو تا حد ممکن رعایت می شود.
فیاضپور با تاکید بر اینکه صدای ما معلمان میتواند صدای امید و شادی در خانواده ها باشد و باید اولیا و دانش آموزان را از بسترهای نامناسب فضای مجازی آگاه کرد، گفت: نحوه ارایه آموزش به دانش آموزان به دقت توسط کارشناسان آموزش و سرگروه های آموزشی استان بررسی ارزیابی و پالایش شوند.
وی افزود: خوشبختانه محتواهای تولید شده توسط معاونت ابتدایی آموزش و پرورش فارس در دوران کرونا جنبه خود آموز دارند و این جنبه مهم توسط کارشناسان حاذق و برجسته مورد تایید قرار گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: موثرترین راه کاهش آسیب های فضای مجازی با مشاوره های اساسی و درست انجام خواهد شد که در این بخش باید از ظرفیت مشاورین به نحو احسن بهره برد
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی راهی جز آموزش مجازی وتلویزیونی وارسال درسنامه نداریم گفت: انعطاف پذیری، پرورش خلاقیت، همراه سازی اولیا، کاهش هزینه های تردد و مستقل بودن از متغیرهای زمان و مکان از فواید و مزایای آموزش در فضای مجازی است
در این جلسه معاونین آموزش ابتدایی نواحی 4 گانه شهر شیراز به بیان نقطه نظرات وراهکارهای خوددر خصوص آموزش مجازی دانش آموزان پرداختند و مسایل و مشکلات ونقاط ضعف وقوت مسیرپیموده شده را بیان کردند و گزارشی از امتداد بهینه آموزش در سطح نواحی و استان و ارائه کردند.
انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان