کد خبر: ۳۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱

فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند حدود 30 هزار بیکار تحصیل کرده دارد

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:آمار بیکاری اعلام شده از سوی دولت در سال 89 مربوط به فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند نادرست است و در این 3شهرستان حدود 30 هزار بیکار تحصیلکرده دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس وجود دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروز آنلاین نادر فریدونی صبح امروز در جلسه آب، راه و صنعت که با حضور مجریان پروژه‌های عمرانی و صنعتی شهرستان فیروزآباد در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان و مدیران پروژه‌ها باید قدر فرصتی را که در اختیار دارند بدانند و در راستای خدمت به مردم تلاش خود را چند برابر کنند.

وی افزود: این فرصت‌ها بسیار زود می‌گذرند و آنچه که ماندگار می‌شود، آثار و نتایج کار و خدمات است.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد از جمله پایه‌های اساسی توسعه هر کشوری است و در کنار آن نیروی انسانی از سرمایه‌های اصلی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: معضلات اساسی فعلی کشور تورم و بیکاری است و در مقطعی از زمان قرار گرفته‌ایم که با تحریم اقتصادی مواجه شده‌ایم.

فریدونی گفت: استکبار جهانی خوب می‌داند که کشور ما سبب بیداری مسلمانان جهان شده است و این نظام ارزشی راه توسعه را می‌پیماید، به نحوی که ایران به عنوان قطب اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی در برابر دنیای غرب قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای استکباری با تمام وجود با جنگ اقتصادی و سیاسی قصد دارند به مرور ملت و کشور ایران را به زانو در بیاورند.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: این برهه از زمان تفکر و تدبیر مدیران را می‌طلبد تا با تحریم‌ها مبارزه کرده و اقتصاد مقاومتی را یکی از راه‌های مبارزه با مستکبران بوده و توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مطرح شده است، دنبال کنند.

فریدونی افزود: با این راهکار می‌توانیم روی پای خود ایستاده و اقتصادی پویا متکی به تولید ملی، نیروی انسانی و سرمایه داخلی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و انسانی و به‌کارگیری دانش بومی از جمله منابع مهم برای صادرات کشور است که جایگزین نفت و گاز تحریمی می‌شود.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش نرخ بیکاری سبب کاهش رشد اقتصادی و توسعه کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمار بیکاری اعلام شده از سوی دولت در سال 89 مربوط به فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند نادرست است، گفت: در فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند حدود 30 هزار بیکار تحصیلکرده دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس وجود دارد.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران و سرمایه‌گذاران پروژه‌های صنعتی اظهار کرد: شما مدیران، پایه‌ای برای شرکت مردم پای صندوق‌های رای بودید و با حضور بالای 90 درصدی مردم این سه شهرستان،

تو‌دهنی محکمی به دشمنان خارجی و بدبینان داخلی زده شد.

فریدونی تصریح کرد: حضور پرشور مردم در 12 اسفند سال 90 ما را به یک نتیجه کلی هدایت می‌کند که مردم مطالبات و درخواست‌هایی را از مسئولان و نمایندگان مجلس دارند و امیدوارند که مشکلات و مطالبات حل و فصل شود.

وی افزود: در این سه حوزه انتخاباتی، در اکثر خانواده‌ها بین دو تا پنج فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار وجود دارد که توقعاتی را از مسئولان و مدیران صنعتی این شهرستان دارند.

فریدونی اضافه کرد: با برگزاری چنین جلساتی قصد داریم تا ظرفیت‌های شهرستان را شناسایی کرده و در راستای اشتغال‌زایی، با کارشناسی هرچه دقیق‌تر مسائل را پیگیری و دنبال کنیم.

این نماینده مجلس خواستار تعامل شرکت‌های صنعتی این شهرستان با مردم شد و گفت: مردم هر منطقه از مسئولان پروژه‌ها و صنایع انتظار دارند که از نیروهای بومی منطقه در پیشبرد اهداف پروژه‌ها و اشتغال‌زایی استفاده کنند.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از خصوصیات دیگر برگزاری این‌گونه جلسات حذف موانع سد راه اجرای پروژه‌ها است که توسط مدیران عنوان می‌شود و در تسریع و پیشبرد اهداف پروژه هم‌اندیشی می‌کنیم.

فریدونی با اشاره به بازدیدهای خود پیش از ورود به مجلس خاطرنشان کرد: پیش از هفتم خرداد سعی بر آن داشتم تا از تمام پروژه‌های صنعتی، آب، راه و جاده در این شهرستان بازدید کنم و از نزدیک در جریان موانع و مشکلات آنها قرار گیرم و امروز با تعامل هر چه بیشتر به فکر تسریع و حل مشکلات پروژه‌های منطقه بر اساس وظایفی که مردم به من محول کرده‌اند، هستم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های دولتی و خصوصی باید اساس کار خود را بر پایه خواسته‌های مردم‌ برنامه‌ریزی کنند چرا که آنها ولی‌نعمت‌های ما هستند و با شرکت گسترده در انتخابات، امیدواری خود به نظام اسلامی را نشان دادند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان