کد خبر: ۳۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱

درخواست امام جمعه کازرون از دانشگاه آزاد

خرسند از مسئولان دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی خواست به پوشش اسلامی دانشجویان دختر دقت بیشتری داشته و عرف هر شهری را در نظر گیرند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت عالم مبارز و مجاهد شهید آیت‌الله سید حسن مدرس در سخنانی اظهار داشت: شهید مدرس به خاطر ایستادگی در برابر ظلم و استبداد و نیز ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری که داشت نامش در تمام اعصار در تاریخ ملت ایران جاودانه می‌درخشد.

وی افزود: بنا به فرموده امام راحل (ره) که مجلس قاعده نظام و مظهر اراده و حاکمیت مردم است بنابراین مجلسیان همواره باید مدافع منافع و عزت مردم باشند و به چیز دیگری فکر نکنند.

امام جمعه کازرون در ادامه سالم، زنده و پویا بودن مجلس را دو مقوله اصلی آن برشمرد و گفت: امروزه مجلس وظیفه دارد با مشورت اهل خبره و کارشناسان خلاهای قانونی کشور را کشف و با تصویب قوانین خوب زندگی را بر مردم آسان کند.

خرسند نظارت قوی مجلس بر اجرای قانون و نیز داشتن نشاط، همراه با تحرک و زنده بودن در تصویب قوانین را از وظایف اصلی مجلسیان عنوان کرد.

به گفته وی موضع‌گیری به موقع در فضای کشور و مسائل جهان و داشتن بصیرت به مسائل روز از شاخصه‌های دیگر یک مجلس پویا و زنده است.

خطیب نماز جمعه کازرون، دوری از ریخت و پاش‌ها، ارتباط مستمر با مردم و ساده‌زیستی را از خصایص یک مجلس سالم بیان کرد و ادامه داد: نمایندگان نباید به مسائل مالی ورود پیدا کنند و واسطه‌ای میان آن شوند.

خرسند، گرفتار شدن نمایندگان به مسائل مالی و قطع ارتباط با مردم را آفتی برای مجلسیان عنوان کرد و افزود: برخی کاندیداهای مجلس و نامزدها به مجلس با یک دید دنیوی نگاه کرده و آن را یک غنیمت برای خودشان تلقی می‌کنند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش 16 آذر روز دانشجو را گرامی داشت و تصریح کرد: دانشجویان قشر برگزیده کشور هستند بنابراین همواره باید در راستای پیشرفت علمی، سیاسی و نیز عمق‌بخشی به اندیشه‌های دینی و ایمانی حرکت کنند.

خرسند از مسئولان دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی خواست به پوشش اسلامی دانشجویان دختر دقت بیشتری داشته و عرف هر شهری را در نظر گیرند.

وی در پایان جداسازی دانشجویان دختر و پسر و نیز توجه به بومی‌سازی دانشجویان دختر را از وزارت علوم و ستاد انقلاب فرهنگی خواستار شد.

 

نظرات بینندگان