کد خبر: ۶۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳

دورهم نشینی 300 کشاورز سروستانی برای تعیین تکلیف یک طرح ملی و بی پول! +عکس

مقرر شد پس از بررسی نظرات کشاورزان، نتایج بدست آمده به اطلاع عموم مردم و مسئولین شهرستانی و استانی رسانده شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، بیش از سیصد نفر از فعالان عرصه کشاورزی شهرستان سروستان روز گذشته با شرکت در جلسه هم اندیشی بحران آب، مسائل و مشکلات پروژه ملی انتقال آب های سطحی و پسآب تصفیه شده فاضلاب شیراز به دشت سروستان را بررسی کردند.

براساس گزارش سرو آنلاین، در این جلسه که به همت کمیته کشاورزی و صنعت شورای مشورتی توسعه سروستان برگزار شد، طرح پیشنهادی مسئولان ارشد استان فارس به کشاورزان این شهرستان مبنی بر سرمایه گذاری فعالان کشاورزی شهرستان سروستان در جهت ادامه اجرای این پروژه ملی  مطرح و مزایا و معایب آن بررسی شد.

پروژه ملی انتقال آب های سطحی شیراز به سروستان 70 میلیارد تومان اعتبار می خواهد

مدیریت توزیع آب توسط کشاورزان سروستان، افزایش میزان آب دریافتی و توزیع عادلانه تر آب در سطح شهرستان بعنوان  محاسن و در عین حال حجم بالای سرمایه گذاری و عدم تمکن مالی کشاورزان این منطقه در جهت اجرای این پروژه بزرگ ملی از جمله مشکلات این طرح عنوان شد.

در ادامه این جلسه، فرماندار و نماینده مردم سروستان در مجلس نیز در جمع کشاورزان و باغداران این شهرستان حضور پیدا کرده و حمایت خود را از اجرایی شدن این طرح اعلام کردند.

توزیع فرم نظرسنجی جهت بررسی برآورد مادی و معنوی اجرای این طرح پیشنهادی از دیگر برنامه های این همایش بود و مقرر شد پس از بررسی نظرات کشاورزان، نتایج بدست آمده به اطلاع عموم مردم و مسئولین شهرستانی و استانی رسانده شود.

خاطر نشان می شود، پروژه ملی انتقال آبهای سطحی و پسآب تصفیه شده فاضلاب شیراز به دشت سروستان با قدمتی بالغ بر 25 سال و پیشرفت فیزیکی حدود 45 درصدی، طی چند سال اخیر به دلیل عدم اختصاص اعتبارات لازم، راکد مانده و خشکسالی های اخیر کشاورزی و بویژه هزاران هکتار باغ پسته سروستان را به شدت تهدید می کند که ادامه اجرای این پروژه نیازمند اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان است.

نظرات بینندگان