کد خبر: ۶۶۱۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

پل هوایی که نفس شیرازی ها را بریده است! + تصاویر

این پل های عابر پیاده باعث شده که اکثر شهروندانی که ار اینجا عبور می کنند ناراضی باشند و ترجیح می دهند که خطر را به جان بخرند و از عرض خیابان عبور کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، پل های عابر پیاده را برای عبور آسان عابران از عرض خیابان های شلوغ و بزرگراه ها تعبیه می کنند. آدمی نیز برای انجام امور خود، به دنبال آسانترین راه می گردد، پس نتیجه می گیریم که مردم، باید از پل های هوایی برای عبور از عرض سوارروهای پرتردد استفاده کنند اما آیا این چنین است؟

در این گزارش از احوالات یک پل هوایی در بلوار استقلال شهر شیراز (نزدیک پارک قوری) می گوییم. پلی که منتظر عبور عابر پیاده است و مدتی است هوایی مانده و عابری را به خود نمی بیند.

طنین پاسارگاد در این باره نوشت: بیشتر کسانی که از این پل عابر پیاده استفاده نمی کنند وقت گیر بودن آن را اظهار می دارند چرا که این پل بسیار طولانی و نزدیک 150 متر می باشد!

خیلی ها این دلیل را می آورند، مانند «امیری» که دانشجوی حقوق است. او می گوید: عبور از عرض خیابان یک سوم عبور از پل عابر پیاده این خیابان، زمان می خواهد. حال، من که می خواهم زودتر خود را به محل کار یا دانشگاه برسانم به ویژه صبح ها، چه باید بکنم.

خانم کهنسالی که خود را « صالحی» معرفی می کند نیز می گوید: این پل های عابر پیاده باعث شده که اکثر شهروندانی که ار اینجا عبور می کنند ناراضی باشند و ترجیح می دهند که خطر را به جان بخرند و از عرض خیابان عبور کنند.


این خانم کهنسال ادامه می دهد: عبور از این پل هوایی برای کودکان کم سن و سال و پیرها خیلی سخت است.
 

اینکه یک طرف این پل هوایی این طور طراحی شده است، شاید به دلیل نبود فضای کوچک و نامناسب برای قرار دادن پله های پل هوایی بوده که این هم نمی تواند توجیه قانع کننده ای باشد و با کمی خلاقیت می توان با قرار دادن پله های برقی یا طراحی بهتر  این مشکل را برطرف کرد.


بر تعبیه پله های برقی، خیلی ها تاکید می کنند، مثل « زاهدی راد» که خود را پارچه فروش معرفی می کند.

شیرازی اما سخن دیگری دارد: افرادی مثل من که سن و سالشان بالا است موقع ورود و خروج از پله های برقی، نمی توانند تعادل خود را حفظ کنند. بهتر است برای آنها آسانسور بگذارند.

یک افسر پلیس در بلوار استقلال درباره استقبال کم مردم از پل های عابر پیاده می گوید: «به دلیل  اینکه این پل هوایی به این نحو طراحی شده است، مردم ترجیح می دهند از عرض خیابان بگذرند تا از پل عابر پیاده استفاده کنند.

او وجود نواقص و کمبودها را در پل های عابر پیاده قبول می کند اما می افزاید: جوان ها هم کمتر از پل های عابر پیاده استفاده می کنند. آنها هم توانش را دارند و حتی وقتش را اما چون عادت نکرده اند از آن استفاده نمی کنند.


عبور از پل های عابر پیاده برای جلوگیری از حوادث مرگبار خیابان ها و بزرگراه ها و روان سازی ترافیک سواره روها لازم است. این مسئله را مسئولان پلیس راهور تأکید کرده اند و حرف درست و به جایی است اما باید در پی به حداقل رساندن و حتی صفر کردن گریز مردم از این وسیله تسهیل کننده آمد و رفت پیاده ها بود.

 

فیلم

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
0
با سلام
پلهایی که جدیدا در شیراز ساخته میشوند برای عابر پیاده اصلا مناسب نیست . یکبار از روی پل عابر پیاده جلوی حسینیه ثارالله (ع) بلوار پاسداران که زنان و مردان زیادی هم بودند رد شدم . روی رمپ پل (سطح شیبدار) عرض خیلی کمی داشت و هر وقت زنی از روبرو می آمد مجبور بودم کنار بایستم تا با او برخورد نکنم . بقیه پلهای جدید که طراحی یکسانی دارند هم همین معضل را دارند (عرض کم رمپ توی عکس هم مشخصه و بیش از یک متر نیست ) . تبلیغات روی پل بیشتر مد نظر شهرداری است تا طراحی . (امتحان کنید ضرر نداره )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
0
نمیدونم تا کی قراره ما ایرانیا برای بی فرهنگی و مشکلات درونی خودمون بقیه رو مقصر بدونیم؟!
اینا همش بهونست. ما به هیچ عنوان قانون مدار نیستیم!
آیا پل های مکانیزه چهارراه زند و پارک آزادی مشتری دارند؟ نه! اونا که پله برقی دارن! بازم مشکل وجود گله معمولیه؟! نه! مشکل فرهنگه! فر هنگ!

ضمنا این پل رمپ داره نه پله! پس مشکل استفاده چیه واقعا؟

چرا یک بار هم که شده به نبود فرهنگ شهروندی اشاره نمی کنید؟ میترسید مشتریاتون رو از دست بدید؟