روزی که دانش آموزان خرامه سکان مدرسه را در دست گرفتند + عکس
ساعت 7 صبح زنگ صف صبحگاهی به صدا در می آید و عباس آرین فر که امروز مدیریت مدرسه را بر عهده دارد پشت میکروفون حضور پیدا می کند؛ او رازهای موفقیت در زندگی را تشریح کرده و به بیان دیدگاه های چند روانشناس می پردازد.
کلاس ها برقرار می شود؛ فرشاد صادقی معلم کلاس نهم ج است؛ درس امروز مربوط به چگونگی وضو و تیمم گرفتن است ؛ فرشاد، احکام وضو و تیمم را گفته و به صورت عملی برای دانش آموزان انجام می دهد.
حال و هوای کلاس هشتم «ب» کاملا ادبیاتی است؛ محمدرضا زارع کتاب بخوانیم را تدریس می کند؛ عنوان درس امروز، آزادگیست، پس از روخوانی شعر، معنی و نکات آن گفته می شود و سایر دانش آموزان روخوانی می کنند.
اینجا دفتر مدرسه است، جایی که مدیر، معاونین و مشاور مدرسه، روز پرکاری را پیش رو دارند؛ از یک طرف کارهای مدرسه زیاد است اما از طرفی دیگر این مجموعه جوان، از پس این کار بر می آیند و این روز را به پایان خواهند رساند.
عباس آرین فر مدیر مدرسه، از کلاس ها سرکشی کرده و از حال و احوال دانش آموزانی که در گوشه و کنار مدرسه هستند پرس و جو می کند و متوجه می شود که تعدادی از دانش آموزان غایب هستند؛ به دفتر آمده تا علت را پی گیی کند.
محمدرضا ایزدی معاون آموزشی مدرسه، به برگزاری کلاس ها نظارت دارد، او تعدادی قرص ویتامین D هم در دست دارد و آن را بین دانش آموزان توزیع کرده است، نظم در حیاط مدرسه، پی گیری مشکل تاخیر دانش آموزان و حضور و غیاب معلمین از دیگر وظایف اوست.
رضا زارعی معاون فن آوری پشت کامپیوتر نشسته، یک بخش فعالیت های رضا در ارسال اطلاعات به اداره شهرستان، بخش دیگر در نصب اطلاعیه روی تابلو مدرسه و بخش نهایی آن در هماهنگی و برنامه ریزی طرح های مدرسه بین مدیر و دانش آموز خلاصه می شود.
علی ایزدی معاون پرورشی، بازوی مدرسه است چرا که به همه اولیای مدرسه کمک می کند، از همراهی در توزیع قرص ویتامین گرفته تا برنامه ریزی طرح نظافت کلاس ها جزء کارهای فرعی اوست، او کاردستی ها و کار عملی های دانش آموزان را بررسی می کند و به وضعیت ظاهری دانش آموزان نظارت دارد.
مهدی مظفری مربی ورزش، بیشتر در حیاط مدرسه حضور دارد، پس از اینکه دانش آموزان بدن خود را گرم کردند، حضور و غیاب، گروه بندی و مسابقات شروع می شود و مهدی بر حسن اجرای برنامه ها نظارت دارد.
امین ایزدی معاون اجرایی به امور دفتری پرداخته است، کاری دقیق و در عین حال سخت، وارد کردن ریزنمرات در پرونده دانش آموزان، ثبت حضور و غیاب، چک کردن مدارک دبیران، نظارت بر معاونین و همراهی و همکاری با مدیر مدرسه از وظایف اوست.
ارسلان یزدانبخش مشاور مدرسه تعدادی بروشور بین دانش آموزان توریع کرده، مشاوره دانش آموزان بصورت انفرادی و بیان روشهای مطالعه بصورت عمومی، یک روز پرکار را برای مشاور مدرسه رقم زده است.
اولیاء مدرسه، این روز را با هدف ایجاد انگیزه، رشد خلاقیت و توجه و ارتقاء کرامت نفس در بین دانش آموزان ایجاد کرده اند، آنها اعتقاد دارند که حس مسئولیت پذیری در وجود یک نوجوان باید از محل تحصیل او شکل بگیرد.
یوسف زارعی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان خرامه با بیان این نکته که این طرح با هدف تقویت مسئولیت پذیری دانش آموزان برگزار می شود گفت: در طرح یک روز برای فردا، مدرسه توسط دانش آموزان کنترل می شود که این کار نقش مهمی در تقویت اعتماد به نفس آنان خواهد داشت.
وی افزود: در این طرح ضمن
شناسایی دانش آموزان مسئولیت پذیر، سایر دانش آموزان نیز جهت بهره گیری از
استعدادهای آنان تشویق شده و قطعا تاثیرگذار خواهند بود.