دهشیخ لامرد؛منطقه تجاری که از ظرفیت آن به خوبی استفاده نمی شود
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لامرود، یکی از نقاط قوت شهرستان لامرد در حوزه تجارت که به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل شناخته شده است، منطقه تجاری دهشیخ است که با سرمایه گذاری های که توسط اهالی صورت گرفته به بازاری با کالاهای مختلف بدل گشته که سالانه شاهد حضور هزاران مسافر و خریدار در این نقطه هستیم که در ایام نوروز سیل مشتریانی که برای خرید به این منطقه تجاری سرازیر می شوند، چندین برابر می شود، اما ...
در منطقه تجاری دهشیخ ، بازار به معنی خاص کلمه وجود ندارد. چیزی که با آن روبرو هستیم کسب و کارهای پراکنده ای است که هر کس بنا به سلیقه و توان خود راه انداخته و از قاعده و قانون خاصی هم تبعیت نمی کند.
مناسب ترین نامی که می توان بر این فعالیت ها گذاشت، دکان داری و بقالی است. دلیل این نام گذاری هم واضح است، در این منطقه، تقریباً در تمام صنوف تداخل صنفی وجود دارد، به این معنی که شما اگر وارد خواروبار فروشی شوید از لوازم خرازی گرفته تا لوازم بهداشتی و در آخر خواروبار را می توانی یکجا مشاهده کنید.
یا اگر وارد خرازی شوی از لوازم سیسمونی و کادویی و گرفته تا لوازم خرازی وجود دارد. میوه فروشی ها، لوازم خانگی و ... نیز از این وضعیت مستثنی نیستند!
نبض اقتصاد و رونق هر کشور و شهری داشتن بازار فعال می باشد، بازاری که خریداران با شوق تمایل به خرید دارند که البته با نزدیک شدن به عید نوروز و فروش فوق العاده بازارهای همجوار، سردرگمی های مسافرین نوروزی که به این منطقه برای یافتن کالای مورد نظر و با کیفیت سفر کردند، نیاز به ساماندهی اساسی در این منطقه تجاری را به بیش از پیش یادآور می شود.
این نطقه تجاری یک ظرفیت و پتانسیل بسیار بزرگ است که تاکنون از تمام نقاط قوت آن استفاده نشده است و با توجه به اجرای طرح ها و پروژه های بزرگی از سوی دولت در این منطقه تجاری مانند ساخت جاده مناسب و استاندارد و یا اجرای بلوار و روشنایی در محدوده دهشیخ تا روستای سیگار، لذا احساس می شود که صنوف محترم نیز باید برای جذب مشتری هزینه کنند و با ایجاد هیئت امنا و یا کمیته هایی به ساماندهی اصناف مختلف در این منطقه بپردازند و با تفکیک ارائه خدمات، شرایطی را برای جذب بیشتر خریداران و مشتریان و به تبع آن بالابردن رضایت مشتریان فراهم آورند و تحقق این مسئله امکان ندارد مگر با ایجاد تحول در نگرش صنوف شهر در نحوه ارائه کالاها و خدمات به مشتریان.