کد خبر: ۸۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵

«احترام به طبیعت» حلقه مفقوده روز طبیعت +تصاویر

در سالیان اخیر و بدلیل رفتارهای نا به هنجار عده ای، باید این روز را به نام های دیگری همچون روز تخریب طبیعت نامگذاری کرد، اما در این میان، هنوز هم انسان هایی هستند که برای احترام به طبیعت، روز سیزده به در و یا روزهای دیگر برایشان فرقی ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، ایرانیان باستان به طبیعت احترام زیادی می‌گذاشتند و مردمانی بودند که آنقدر طبیعت را دوست داشتند که حاضر نبودند کوچک‌ترین لطمه‌ای به آن وارد کنند، مردمانی که هیچ‌گاه آب‌های چه روان و چه راکد را آلوده نمی‌کردند، شاخه‌های درختان را برای تفریح و آتش زدن، بی‌رحمانه نمی‌شکستند.

 

در تقویم رسمی کشور سیزدهمین روز سال به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است اما متاسفانه در سالیان اخیر و بدلیل رفتارهای نا به هنجار عده ای، باید این روز را به نام های دیگری همچون روز تخریب طبیعت و یا روز مبارزه با طبیعت و هزاران عنوان دیگر نامگذاری کرد.

 

«احترام به طبیعت» حلقه مفقوده روز طبیعت

«احترام به طبیعت» حلقه مفقوده روز طبیعت

«احترام به طبیعت» حلقه مفقوده روز طبیعت

 

سیزده به در روز پاسداشت طبیعت است نه تخریب آن. بنابراین بایستی در روز ۱۳ فروردین بیش از پیش در حفظ و نگهداری از طبیعت کوشا باشیم و از همه همشهریان عزیز درخواست می کنیم که به ابتکار خود، در همه ی اماکن تفریحی که به برای گذران روز سیزده به در انتخاب می کنند، ضمن پاک سازی طبیعت، به گفتگو با مردم بپردازند و آنان را نسبت به این موضوع حساس کنند تا همه به یاد داشته باشیم که کوهستان و طبیعت جای رها کردن زباله نیست  و احترام به طبیعت در واقع احترام به خود فرد است.

 

«احترام به طبیعت» حلقه مفقوده روز طبیعت

«احترام به طبیعت» حلقه مفقوده روز طبیعت

«احترام به طبیعت» حلقه مفقوده روز طبیعت

 

اما در این بین هنوز انسان هایی هستند که برای احترام به طبیعت، روز سیزده به در و یا روزهای دیگر برایشان فرقی ندارد، امروز و در فاصله یک روز مانده به روز طبیعت، در یکی از اماکن تفریحی شهرستان کوار شاهد جمع آوری زباله های پیرامون آن مکان، توسط یکی از همشهریان کواری بودیم.

 

احترام به طبیعت

 

ساسان رضائی که اصالتا از اهالی روستای دشتک کوار می باشد و قریب به 30 سال است که در شیراز زندگی می کند، به دور از هرگونه جلب توجه، به طور خودجوش در حال جمع آوری زباله ها بود که نظر ما را به خود جلب کرد، او که اکنون عضو یکی از گروه های کوهنوردی و دوستداران طبیعت در شیراز می باشد و خاطراتی جالب از دوران کودکی خود در اماکن تفریحی کوار داشت، نسبت به بی توجهی برخی افراد به طبیعت زیبای شهرستان کوار گله‌مند بود و می گفت بایستی در این خصوص فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

 

احترام به طبیعت

احترام به طبیعت

برچسب ها: طبیعت ، روز طبیعت
نظرات بینندگان