کد خبر: ۹۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
نماینده نی ریز و استهبان:

تهران به جای روزی در تقویم رسمی، نیازمند همتی برای رفع مشکلاتش است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از طرح پیشنهادی شورای شهر تهران مبنی بر تعیین روز تهران در تقویم رسمی کشور، گفت: مسئولان بجای اینکه به شعارها بپردازند، باید راهکار عملی برای رفع مشکلات فرهنگی شهر تهران ارائه کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز  اصغر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان ضمن انتقاد از طرح پیشنهادی شورای اسلامی شهر تهران  برای گنجاندن «روز تهران» در تقویم رسمی کشور، گفت: واقعا این نوع بزرگداشت چه معنا و هدفی دارد؛ مسئولان به جای اینکه به شعارها بپردازند باید راهکارهای عملی برای رفع مشکلات فرهنگی شهر تهران ارائه کنند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر شهری می‌تواند برای خودش یک روز خاص داشته باشد، اظهار کرد: اگر قرار باشد روزی در تقویم مشخص شود و  این روز ثبت ملی شود، باید دارای ویژگی‌های خاص باشد؛ به عنوان مثال مشاهیر متعدد شناخته شده‌ای در عرصه جهانی در شیراز وجود دارد و دلیل نامگذاری روزی در تقویم ملی به نام شیراز به علت دارا بودن این ویژگی‌هاست.

وی با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت ایران نیازمند نگاه ویژه است اما این مهم منجر به داشتن روز ملی در تقویم نمی‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به جمعیت زیاد ساکن در تهران و وجود مشکلات و خطرات متعدد مانند زلزله، مسئولان باید به فکر برنامه‌ریزی برای مواجه با این موضوعات باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی مختلفی در تهران وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت و نیاز فرهنگی مردم را برطرف کرد.

 شورای شهر تهران در جلسه‌ای با پیشنهاد تعیین روز تهران در تقویم رسمی کشور، این طرح را با کسب حداکثر آراء و به صورت یک فوریت به تصویب رساند تا به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه کند./

نظرات بینندگان